Marco Bezzecchi: “In Barcelona geef ik bevestiging over 2024”

1409
Marco Bezzecchi | © Randy van Maasdijk

Marco Bezzecchi speelt nog steeds een belangrijke rol in de rijdersmarkt voor 2024. De Italiaan moet in de komende weken kiezen tussen een 2024 fabrieksmachine bij Prima Pramac Racing of een 2023 Ducati bij zijn huidige Mooney VR46 Racing team.

Marco Bezzecchi is nog steeds een belangrijke dominosteen in de MotoGP rijdersmarkt van 2024 die als eerste moet vallen voordat er andere zullen vallen. Zoals bekend heeft Ducati Corse Sporting Director Paolo Ciabatti aangegeven dat er in 2024 wederom vier fabrieksmachines ingezet zullen worden, te weten bij het Ducati Lenovo Team en Prima Pramac Racing. Als Bezzecchi volgend jaar over een fabrieksmachine wil beschikken zal hij dus moeten verhuizen naar het Prima Pramac Racing team om naast Jorge Martin te komen rijden.




Lees: Bezzecchi in 2024 bij VR46 of Pramac? “Deze week ga ik overleggen met mijn manager”

Lees: Neemt Valentino Rossi in 2025 Marco Bezzecchi mee naar Yamaha?

Maar Bezzecchi lijkt zijn huidige Mooney VR46 Racing Team niet graag te willen verlaten. Het team had een verzoek ingediend bij Ducati voor een fabrieksmachine zoals dat vorig seizoen ook het geval was met Luca Marini maar dat gaat de Italiaanse fabrikant niet doen. Als Bezzecchi zijn team trouw wil blijven moet hij het in 2024 dus doen met een machine van 2023. Dat is op zich geen ramp aangezien hij momenteel ook met een overjarig model rijdt die niet radicaal anders (en minder) is dan de fabrieksmachine.

Waar een aankondiging dit weekend op de Red Bull Ring verwacht werd blijkt dus dat daar nog even op gewacht moet worden. Donderdagmiddag tijdens de persconferentie gaf Bezzecchi aan dat hij voor de volgende Grand Prix in Barcelona verwacht antwoord te hebben op de vraag: VR46 of Pramac?

Marco Bezzecchi: “Zoals iedereen weet is mijn plan A om bij het Mooney VR46 Racing Team te blijven maar mijn management is bezig om de beste optie voor mij te vinden. Ik denk dat ik in Barcelona een exact antwoord kan geven over het besluit dat ik ga maken.”

Mocht Bezzecchi de overstap maken naar Pramac dan moet Johann Zarco op zoek naar een nieuwe werkgever. Het is zeer waarschijnlijk dat hij de plaats van Alex Rins bij het LCR Honda Castrol team dan zal innemen. Ook zou hiermee plaats voor Franco Morbidelli gecreëerd woorden bij Mooney VR46. Blijft Bezzecchi bij VR46 dan lijkt ook Zarco aan te kunnen blijven bij Pramac en moet Morbidelli zijn heil elders zoeken, mogelijk is dat Gresini Racing.







Handige links CryptoDATA Motorrad Grand Prix von Österreich:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag






Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.



 




Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen

Facebook | Instragram |  X | Threads | YouTube   



   Vrijwillige bijdrage   

Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?

Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl  of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:

NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’