De laatste loodjes wegen het zwaarst: Het allerlaatste weekend in Assen voor het seizoen 2008 is het toneel van de finale in de KNMV Cup.
Dit is alweer het laatste wedstrijdverslag van een erg roerig en onzeker gestart KNMV Cupseizoen 2008.
Eind maart werd het volledige KNMV Cupseizoen 2008 van de kalender gehaald, de KNMV Cuprace van zaterdag 5 april werd slechts enkele dagen van tevoren afgelast. Geluidproblemen, handhaving van de Provincie, geldboetes beginnend bij € 10.000,00 en oplopend tot € 180.000,00 bij overschrijding van het daggemiddelde worden ons in het vooruitzicht gesteld. Verwoed bedenkt het circuit van Assen, de KNMV en ik "oplossingen" om alsnog te kunnen rijden. We kennen allemaal de "oplossingen" en met ons allen bewijzen we dat we binnen, de in onze ogen niet realistische, geluidnorm kunnen blijven en rijden onze Cupraces. 100% winst zou je zeggen. Is dit zo? We blijven alleen binnen de norm omdat we én weinig rijden én omdat we duidelijk met minder deelnemers rijden, het ene is het gevolg van het andere. Toch verlies dus. Positief zijn zeker de CRT Race Days 2008 op zg. type 2 dagen welke in zes weken uit de grond gestampt zijn, diverse soloklassen laten fraaie races zien met als hoogtepunt de 500km van Assen waarin meer als veertig teams van start gaan.
In de komende periode doen alle partijen hun uiterste best om een verruiming in de geluidnorm op type 3 dagen te kunnen krijgen waardoor we weer meer kunnen rijden en hierdoor weer meer deelnemers kunnen krijgen. Als dit niet mocht lukken hoe gaan we dan verder? Wie het weet mag het zeggen.
Het CRT-team dankt jullie allen voor jullie incasseringsvermogen en creativiteit om problemen te accepteren en op te lossen. Ik dank zowel de rijders, de relaties als het CRT-team, zonder jullie was het nog moeilijker geweest.
Hennie Lentink