Jack Kennedy zal de rest van het British Superbike seizoen in actie komen op de Kawasaki ZX-10RR van het RAF Regular & Reserve Kawasaki team. Zijn huidige Santander Salt TAG Racing Yamaha team moest vanwege veel technische problemen met de YZF-R1 noodgedwongen vroegtijdig een einde maken aan dit seizoen.
Jack Kennedy zal de rest van het 2020 British Superbike seizoen in dienst rijden van het RAF Regular & Reserve Kawasaki. De regerend British Supersport kampioen maakte dit seizoen de stap naar het British Superbike kampioenschap met het Santander Salt TAG Racing Yamaha team maar deze samenwerking kwam al vroegtijdig ten einde.
Het team had veel problemen met de Yamaha YZF-R1 waardoor ze hun deelname in het British Superbike kampioenschap voorlopig hebben stopgezet. Dan Linfoot reed afgelopen raceweekend op Silverstone al voor het Bathams Racing team van Michael Rutter in de British Superstock klasse, Jack Kennedy is nu dus overgestapt naar RAF Regular & Reserve Kawasaki (ook wel bekend als Lee Hardy Racing) en zal de resterende drie raceweekenden plaatsnemen op de Kawasaki ZX-10RR van dat team naast Ryan Vickers.
Jack Kennedy: “Ik ben heel blij om me aan te sluiten bij het RAF Regular & Reserve Kawasaki team en ik ben zeer dankbaar dat ze mij deze positie hebben aangeboden voor de rest van het seizoen. Ik ben het Santander Salt TAG Yamaha team even dankbaar om toe te staan dat ik de rest van het seizoen voor een ander team rijd. De eerste keer dat ik op de Kawasaki ZX-10RR stap zal volgende week vrijdag zijn in de eerste vrije training dus zal ik het stap voor stap moeten doen om te zien hoe het gaat, maar ik voel me goed en ik kan niet wachten om te beginnen. Ik kijk er naar uit om te zien wat ik kan met de Kawasaki, vooral op Oulton Park omdat dat ik dat een fantastisch circuit vind. Gelukkig zijn de komende drie circuits goed voor mij en passen deze ook goed bij een Superbike.”
Het eerstvolgende British Superbike evenement is in het weekend van 18, 19 en 20 september op Oulton Park.