De eerste OW Cuprace van het seizoen werd verreden op zaterdag 5 april en gelijk bij de eerste kwalificatietraining was het al zichtbaar dat iedereen zich serieus op het OW Cupseizoen 2014 heeft voorbereid.
Net zoals het CRT in 2013 is gestopt wordt er gestart het tweede OW Cupseizoen 2014. Volle startvelden, om nagenoeg iedere positie wordt sportief maar hard gestreden, spanning tot aan de finish, ontlading na de finish, feest op het podium maar ook feest voor die rijders deze keer niet op het podium kwamen, gezelligheid, een prettige sfeer en. . . veel toeschouwers. <p><br /> </p> <p>Het was niet alleen maar euforie , er waren ook enkele valpartijen waarbij de valpartij van Adrie van den Broek in de SportCup 1000 de hevigste was. De laatste berichten geven aan dat Adrie zal herstellen van zijn breuken maar dat hij het racen voorlopig in de ijskast moet zetten. </p> <p><br /> </p> <p>Ook over de starttijd van de SportCup 600 A bestond enige verwarring maar gelukkig liep het nadien beter.</p> <p><br /> </p> <p> We zien dat de tendens van 2013 dat rijders op een breder niveau zich verbeteren in 2014 doorzet. Technische en rijtechnische voorbereiding, verzorgd materiaal, bewust met de sport bezig zijn, fysieke conditie op een hoger niveau, serieus met de sport omgaan zijn aspecten welke onontbeerlijk zijn in onze sport en welke gelijk zichtbaar aanwezig waren tijdens deze eerste OW Cuprace. Punt van aandacht was, is en blijft het noodzakelijk structureel reduceren van de geluidsproductie. Het TT Circuit en CRT Holland weten als geen ander hoe moeilijk dit onderwerp is en hoe frustrerend het voor iedere rijder als hij met een geluidoverschrijding geconfronteerd wordt. </p> <p><br /> </p> <p>De technische commissie onder leiding van Edwin Ott had op vrijdagavond al vele motoren onder handen genomen waardoor op zaterdagmorgen rustig de laatste motoren technisch gecontroleerd konden worden. </p> <p><br /> </p> <p>Het opstellen op de startgrid viel deze eerste keer niet tegen dit mede dankzij de inzet van de lollypops maar ook dat de rijders zich hierop aan de hand van de startgrid beter hadden voorbereid op welke rij en op welke plaats in die rij zij moesten staan. De beide OW Cup-kissmissen Wieteke en Moniek hadden er ook weer zin en ook nu weer hielden ze het niet helemaal droog. </p> <p><br /> </p> <p><a href="https://www.racesport.nl/KALENDER/MotoGP/tabid/95/ModuleID/1427/ItemID/87/mctl/EventDetails/Default.aspx">Volledige uitslagen OW Cup races 05 april</a></p>
<p><strong>OW Cuprace zaterdag 3 mei 2014 </strong></p> <p>De volgende OW Cuprace wordt op zaterdag 3 mei op het TT Circuit Assen verreden, de inschrijvingen lopen alweer gestaag richting de 200 rijders. OW Cupraces Oschersleben en Hockenheim </p> <p><br /> </p> <p>Op zaterdag 14 en zondag 15 juni is de OW Cup te gast op Motopark Oschersleben waar dubbele OW Cupraces verreden zullen worden. Omdat CRT hiervoor tijd inhuurt bij Bike Promotion is het aantal deelnemers dat hiervoor kan inschrijven minder hoog dan op het TT Circuit Assen. </p> <p><br /> </p> <p><strong>HELAAS, HELAAS, HELAAS, HELAAS…….HELEMAAL inmiddels helemaal VOL!!!!!!!!</strong> </p> <p><strong><br /> </strong></p> <p>Er zijn nog een beperkt aantal plaatsen vrij, in onderstaand overzicht het aantal vrije plaatsen per klasse: </p> <ul> <li>SuperCup 600 – nog 17 rijders </li> <li>SuperCup 1000 – nog 21 rijders </li> <li>SportCup 600 – nog 4 rijders </li> <li>SportCup 1000 – nog 3 rijders </li> </ul> <p><br /> </p> <p>Voor de dubbele races in Hockenheim op zaterdag 6 en zondag 7 september gelden de volgende aantallen. </p> <ul> <li>SuperCup 600 – nog 14 rijders </li> <li>SuperCup 1000 – nog 15 rijders </li> <li>SportCup 600 – nog 3 rijders </li> <li>SportCup 1000 – nog 1 rijder </li> </ul> <p><br /> </p> <p>Het aantal inschrijvingen in de SuperCup 600 / 1000 klasse blijven ten opzichte van de SportCup 600 / 1000 op dit moment nog wat achter. Indien er nog meer SportCup inschrijvingen binnenkomen zal CRT kijken naar een samenvoeging van SuperCup en SportCup, aandachtspunt wordt dan de puntentelling.</p> <p><br /> </p> <p><strong>Aanpassing OW Cupreglementen </strong></p> <p>Per woensdag 9 april 2014 zijn er aanpassingen opgenomen in het en algemeen en technisch OW Cupreglement. In item 10 is een aanpassing opgenomen inzake het deelnemen van Interrijders aan OW Cupraces. In het technisch reglement is op pagina 3 de aanvulling opgenomen van het monteren van een remhendel bescherming van de voorrem. Graag ziet de technische commissie dit voor onze volgende OW Cuprace op zaterdag 3 mei op alle motoren gemonteerd. Mocht dit onverhoopt niet lukken dan dient vanaf zaterdag 7 juni deze bescherming wel op alle motoren gemonteerd te zijn.</p> <p><br /> </p> <p> </p> <div><br /> </div> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>