Exclusief interview Alex Lowes: “Ik heb nu meer plezier in het racen, mijn beste jaren komen nog”

1135
Guido Fenneman in gesprek met Alex Lowes | © Randy van Maasdijk

Alex Lowes is inmiddels bezig met al zijn elfde seizoen in de World Superbike klasse. Eerder dit seizoen behaalde hij zijn eerste overwinning in vier jaar tijd en hij heeft dit jaar al meer podiumfinishes behaald dan zijn voorgaande seizoenen bij Kawasaki. Tijdens de World Superbike ronde op het TT Circuit Assen spraken we uitgebreid met de sympathieke Brit.

Nadat hij in 2013 de British Superbike titel op zijn naam schreef stapte Alex Lowes in 2014 over naar de World Superbike klasse. Eerst twee seizoenen op de Suzuki GSX-R1000 van Crescent Racing waarna het team ging racen met de nieuwe Yamaha YZF-R1. Daar bleef Lowes – als teamgenoot van Michael van der Mark van 2017 t/m 2019 – waarna hij in 2020 besloot over te stappen naar het Kawasaki Racing Team. Als teamgenoot van de toen nog dominante Jonathan Rea was het natuurlijk geen makkelijke positie.







In 2024 is Rea vertrokken naar het Pata Yamaha Prometeon WorldSBK team en is Alex Lowes nu de facto de leider van het Kawasaki fabrieksteam met Axel Bassani naast zich als nieuwe teamgenoot. Nadat hij van 2020 t/m 2023 aan de kant van Nederlander Marcel Duinker en zijn crew zat verschoof Lowes dit jaar naar de andere zijde van de Kawasaki pitbox om daar te werken met het team van Rea.

De relatie met crew chef Pere Riba lijkt goed te werken en Lowes begon het seizoen op geweldige wijze op Phillip Island met een dubbele overwinning op zondag. De Brit verliet Australië als leider in het kampioenschap waarna hij in Barcelona niet op het podium eindigde. Dat lukte hem vervolgens in Race 2 op het TT Circuit Assen wel waarna hij ook in Misano op het podium belande. Afgelopen weekend stond Lowes twee keer op het podium voor eigen publiek en daarmee staat hij momenteel vierde in het kampioenschap, 21 punten achter regerend wereldkampioen Álvaro Bautista.

Een paar maanden geleden spraken we tijdens de Nederlandse World Superbike ronde op het TT Circuit Assen met Alex Lowes over de huidige gang van zaken en wat meer algemenere zaken betreft zijn leven. Dit was vlak na het interview met tweelingbroer Sam Lowes, lees: Exclusief interview Sam Lowes: “Terugkomen naar World Superbike en samen racen met Alex was altijd al mijn plan”


Voordat we beginnen: Sam zei dat er gezegd wordt dat hij een betere golfer is dan jij, klopt dat?
Hij weet dat dat niet zo is … Heel soms verslaat hij mij maar het is meestal andersom, haha!

Hoe gaat het tot nu toe? Je hebt dit jaar al twee races gewonnen en staat er goed voor in het kampioenschap.
Ja, het gaat heel goed. Vorig jaar was een moeilijk jaar voor mij omdat met wat blessures kampte. Ik had een ernstige blessure aan mijn knie – niet vanwege het racen maar ik denk gewoon door slijtage of ouder worden – waaraan ik geopereerd moest worden. Dat gebeurde net op een ongunstig moment in het seizoen waardoor ik meerdere races miste. Maar mijn snelheid was vorig jaar goed, telkens als ik terugkwam was ik snel en ik wist ook een paar keer voor Jonathan [Rea] te kwalificeren. Tijdens de laatste race in Jerez reed ik aan de leiding totdat Toprak [Razgatlioglu] mij raakte dus dat was een beetje pech, maar de snelheid was er. Er ontbraken een paar dingen om constant te zijn maar na een aantal veranderingen binnen het team voelde ik me tijdens de wintertests al goed en heb ik het naar mijn zin.

Alex Lowes – Phillip Island | © Randy van Maasdijk

De upgrades die Kawasaki dit jaar eindelijk mocht doorvoeren lijken goed te werken. Hoe ervaar jij dat? 
Het model is al vrij oud en doordat het team al op zo’n hoog niveau werkt is het lastig om nog grote stappen te maken. Maar met de reglementswijzigingen hebben we een aantal aanpassingen kunnen maken en het team heeft daar goed aan gewerkt. In de winter hebben we daar hard voor gewerkt en ik heb het gevoel dat de motor competitiever is. Het is zeker positief.

Dit jaar werk je met Pere Riba en zijn crew (team van Jonathan Rea). Hoe bevalt dat tot nu toe? 
Dat bevalt goed. Het is een andere manier van werken. Pere heeft natuurlijk de ervaring als ex-racer terwijl dat aan de andere kant van de pitbox met Marcel Duinker niet het geval is, hij heeft meer kennis op technisch gebied. Pere is meer gefocust op mij, op het rijden en hoe de motor op die manier verbeterd kan worden. Het is een andere dynamiek en dat bevalt goed. Ik word goed ondersteund en heb het gevoel dat het voor mij beter werkt. Ik heb het naar mijn zin en dat is altijd belangrijk. Als je het naar je zin hebt en je goed voelt dan komen de resultaten ook.

Zou je zeggen dat het iets meer intuïtief is? 
Ja, dat zou wel kunnen. Iedere rijder is anders en verschillende mensen werken ook op een verschillende manier. De relatie tussen twee personen is belangrijk en Pere begrijpt mijn zwakke punten goed en probeert me daarbij te helpen. Dat is het belangrijkste, denk ik.

© Randy van Maasdijk

Hoe voelt het om nu de ‘leider’ te zijn binnen het Kawasaki team?
Ik denk dat mijn feedback voor de ontwikkeling van de motor best goed is. Ook toen ik bij Yamaha reed wisten we de motor te verbeteren. Als je teamgenoot bent van Jonathan – de meest succesvolle World Superbike coureur uit de geschiedenis – is het lastig om je mening te geven. Ik geloof dat ik de capaciteiten heb om de motor te verbeteren en Axel [Bassani] is de motor nog aan het leren, hij kent ‘m nog niet zo goed als ik dus het is logisch dat er op dit moment meer naar mij geluisterd wordt. Ik denk dat het ons helpt om het hele pakket te verbeteren. Ik zal niet zeggen dat ik de leider ben binnen het team maar ik gebruik gewoon mijn ervaring om het project voort te brengen.

Achteraf praten is altijd makkelijk maar gezien de vooruitgang die Kawasaki deze winter geboekt heeft, heb jij het idee dat Jonathan zijn keuze misschien iets te vroeg heeft gemaakt?
Ik denk dat de motor iets beter is dan vorig jaar maar de verschillen zijn niet heel groot. We hebben zeker een stap gemaakt maar het is niet reusachtig. Hij heeft natuurlijk een heel lastig begin van het seizoen gehad maar dat zal niet het hele seizoen zo blijven, hij heeft gewoon een beetje pech gehad. Zoiets kan gebeuren. Hij is heel lang bij hetzelfde team geweest dus een verandering heeft dan tijd nodig.

© Randy van Maasdijk

In de kalender zien we dit jaar lange onderbrekingen. Is het lastig om dan in het ritme te blijven? 
Niet echt. Ik rijd al lang in het World Superbike kampioenschap en ieder jaar hebben we wel een lange onderbreking. Weliswaar hebben we tussendoor nog wat tests dus het is niet zo slecht als de kalender laat zien. Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn, het is voor mij niet moeilijk om in de ‘flow’ van het seizoen te komen. Zeven weken onderbreking is misschien wat lang maar drie of vier weken met wat tests tussendoor is prima.

Je zit momenteel op een goede plaats en hebt in het verleden ook meerdere keren de Suzuka 8H gewonnen. Heb je nog bepaalde doelen die je in je carrière wilt behalen? 
In de fase van mijn carrière waarin ik nu zit wil ik het beste World Superbike seizoen rijden. In 2018 en 2019 was ik sterk op de Yamaha en daardoor ging ik met veel vertrouwen naar het Kawasaki project, ik reed op een goed niveau. In de coronaperiode verloor ik dat momentum een beetje en had ik wat blessures. Ik reed niet zo slecht als de resultaten lieten zien. Ik wil weer terug naar de top drie in het kampioenschap dit jaar zoals ik dat in 2019 ook deed. Een paar races winnen en zoveel mogelijk op het podium staan zou heel mooi zijn. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat we op dit moment het pakket hebben om voor de wereldtitel te gaan. We hebben een goede motor maar niet een motor waarmee we op ieder circuit voor de overwinning kunnen gaan. Misschien hebben we die kans in de toekomst wel. Ik denk dat ik nu beter dan ooit rijd en dat ik met iedereen de strijd aan kan gaan. Er waren in de periode met Jonathan weekenden dat ik net zo snel was als hij, alleen haalde ik er niet altijd het maximale uit. Ik zou graag willen dat de komende jaren mijn beste worden en ik denk dat dat kan.

Hoe zie jij het debuut van je broer in deze klasse?
Hij heeft een beetje pech gehad want in Phillip Island hadden we de verplichte pitstops dus pas in Barcelona had hij voor het eerst een volledige race gereden. We weten allemaal dat Barcelona een vreemd circuit is met de Pirelli banden, ze blijven niet lang goed. Hij had daar niet de ervaring dus daarom was het lastig voor hem. Maar dit jaar zal hij zonder twijfel een aantal goede races rijden. Hij heeft al aan de leiding gereden en was snel tijdens de winter. Ik denk dat hij dit jaar – in de weekenden dat hij zich goed voelt – een race kan winnen. Zijn team is natuurlijk ook nog nieuw en ze hebben weinig ervaring, net als Sam zelf. Ik verwacht dat hij sterk zal zijn maar ik ben wel blij dat ik hem in de eerste paar raceweekenden verslagen heb.

Toen je hem in Barcelona aan de leiding zag rijden in het begin van de race wist jij zeker al dat het niet lang goed zou gaan.
Inderdaad, we hadden het daar voor de race nog over gehad. We reizen samen en delen samen een camper, tijdens de tests rijden we soms samen en geven we elkaar wat advies. Voor de race zei ik tegen hem dat hij het rustig aan moest doen, de Pirelli band heeft namelijk ineens een hele hevige ‘drop’. In het begin voelt het allemaal heel goed goed en dan ineens heb je geen grip meer. Hij pushte – en dat is ook zijn stijl – maar het werkte averechts. Hoe dan ook vind ik het fijn dat hij erbij is en ik denk dat hij mij ook kan pushen om beter te worden.

© Randy van Maasdijk

Dan een aantal vragen die ik ook aan Sam heb gesteld. Als je één vaardigheid van hem zou kunnen hebben, wat zou dat zijn? 
Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar of hij nou een goede of een slechte race heeft gehad, hij heeft altijd weer een positieve instelling de volgende dag. Ook al is er wat gebeurd, de volgende dag is hij weer volledig gemotiveerd. Ik denk daar soms wat langer over na.

Als we het dan over een vaardigheid op de motor hebben dan denk ik de snelheid die hij mee kan nemen bij het ingaan van de bocht. Bij het aanremmen met een hellingshoek is hij net iets beter.

Wie worden dit jaar de World Superbike en MotoGP wereldkampioenen? 
Ik zou graag mezelf zeggen, en ik denk ook dat ik het goed ga doen dit jaar, maar uiteindelijk denk ik dat het Ducati weer gaat worden. In de World Superbike Álvaro Bautista en in de MotoGP Jorge Martin.

Hopelijk is het nog ver weg maar hoe ziet jouw ideale leven na het racen eruit? 
Het is niet heel ver weg denk ik, ik verwacht nog zo’n drie of vier jaar te racen. Het is vreemd om erover na te denken want ik geniet nu veel meer van het racen dan toen ik midden twintig was. Ik heb een andere instelling en weet ook dat ik ouder word. Ik zal tot aan het einde alles blijven geven en weet dat ik dan tevreden kan zijn met wat ik gedaan heb. Ik spendeer veel tijd met mijn kinderen dus dat zal ik na het racen natuurlijk ook doen. Daarnaast zou ik misschien iets als TV-commentaar willen doen of jonge coureurs willen helpen, in ieder geval betrokken blijven bij de sport want daar houd ik nog steeds van. Ik moet toch iets doen dus ik zal graag iets vinden binnen de sport. Ik zal ook nog iets meer moeite steken in mijn vaderschap want op dit moment draait het meestal nog om mij. Ik weet dat de volgende fase van mijn leven mooi wordt en daar moet ik van genieten. Een beetje golfen met Sam of andere dingen doen waar we nu geen tijd voor hebben zou mooi zijn. We hebben allebei kinderen dus er zijn genoeg mooie dingen die we kunnen doen.

Uiteindelijk komt er ook een keer een moment dat je er niet meer bent. Hoe zou jij herinnerd willen worden? Niet per se als coureur maar als de persoon Alex Lowes.
Ik zou herinnerd willen worden als iemand die iedere dag z’n best deed en positieve blik had op het leven. Als een fijn persoon om mee om te gaan, en dat is het wel. Iemand die hard werkt en z’n best doet en daarnaast ook andere mensen helpt om hun best te doen.

Bedankt Alex.
Graag gedaan!

© Randy van Maasdijk

Alex Lowes en alle andere World Superbike coureurs komen dit weekend weer in actie voor de zesde ronde van het kampioenschap op het Autodrom Most in Tsjechië.



Handige links Czech Round:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
NIEUW | MotoGP- en WorldSBK ticketshop
Fotoverslag



  • Podium WSSP600
  • #62 Stefano Manzi - ITA - Pata Yamaha Ten Kate Racing  - Yamaha YZF R6
  • #20 Melvin van der Voort - NLD - VFT Racing Yamaha - Yamaha YZF R6
  • #20 Melvin van der Voort - NLD - VFT Racing Yamaha - Yamaha YZF R6
  • Podium WSBK
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #21 Michael Ruben Rinaldi - ITA - Team Motocorsa Racing  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #47 Axel Bassani - ITA - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • podium WSSP300
  • #58 Inigo Iglesias Bravo - ESP - Fusport-RT Motorsports by SKM-Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #57 Aldi Satya Mahendra - INA - Team BrCorse - Yamaha YZF-R3
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #1 Jeffrey Buis - NED - Freudenberg KTM-PALIGO Racing - KTM RC 390 R
  • #17 Ruben Bijman - NED - Team Flembbo-PL Performances - Kawasaki Ninja 400
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • WSBK Race 2
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • start wsbk Sprintrace
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #17 Ruben Bijman - NED - Team Flembbo-PL Performances - Kawasaki Ninja 400
  • #1 Jeffrey Buis - NED - Freudenberg KTM-PALIGO Racing - KTM RC 390 R
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • Podium WSSP600
  • #62 Stefano Manzi - ITA - Pata Yamaha Ten Kate Racing  - Yamaha YZF R6
  • #99 Adrian Huertas - ESP - Aruba.It Racing - Ducati - Ducati Panigale V2
  • #53 Valentin Debise - FRA - Evan Bros. WorldSSP Yamaha Team - Yamaha YZF R6
  • #62 Stefano Manzi - ITA - Pata Yamaha Ten Kate Racing  - Yamaha YZF R6
  • #62 Stefano Manzi - ITA - Pata Yamaha Ten Kate Racing  - Yamaha YZF R6
  • #20 Melvin van der Voort - NLD - VFT Racing Yamaha - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #20 Melvin van der Voort - NLD - VFT Racing Yamaha - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • Podium WSBK
  • Podium WSBK
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #22 Marc Garcia - ESP - KOVE Racing Team - Kove 321RR
  • #50 Carter Thompson - AUS - Fusport-RT Motorsports by SKM-Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #17 Ruben Bijman - NED - Team Flembbo-PL Performances - Kawasaki Ninja 400
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #31 Garrett Gerloff - USA - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #47 Axel Bassani - ITA - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #1 Jeffrey Buis - NED - Freudenberg KTM-PALIGO Racing - KTM RC 390 R
  • #20 Melvin van der Voort - NLD - VFT Racing Yamaha - Yamaha YZF R6
  • #62 Stefano Manzi - ITA - Pata Yamaha Ten Kate Racing  - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #9 Jorge Navarro
  • #44 Steven Odendaal
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #87 Remy Gardner - AUS - GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #21 Michael Ruben Rinaldi - ITA - Team Motocorsa Racing  -  Ducati Panigale V4R
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #31 Garrett Gerloff - USA - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #97 Xavi Vierge - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #1 Jeffrey Buis - NED - Freudenberg KTM-PALIGO Racing - KTM RC 390 R
  • #7 Loris Veneman - NED - MTM Kawasaki - Kawasaki Ninja 400
  • #1 Jeffrey Buis - NED - Freudenberg KTM-PALIGO Racing - KTM RC 390 R
  • #31 Garrett Gerloff - USA - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #36 Leandro Mercado - ARG - PETRONAS MIE Racing Honda  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #10 Diogo Moreira - (Brazil) Italtrans Racing Team - Kalex
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #77 Jose Manuel Osuna Saez - ESP - DEZA-BOX 77 Racing Team - Kawasaki Ninja 400
  • #20 Melvin van der Voort - NLD - VFT Racing Yamaha - Yamaha YZF R6
  • #51 Anupab Sarmoon - THA - Yamaha Thailand Racing Team - Yamaha YZF R6
  • #87 Remy Gardner - AUS - GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #1 Jeffrey Buis - NED - Freudenberg KTM-PALIGO Racing - KTM RC 390 R
  • #55 Yari Montella - ITA - BARNI Spark Racing Team - Ducati Panigale V2
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • Most


Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen

Facebook | Instagram |  — X — | Threads | YouTube   



Vrijwillige bijdrage  

Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?
Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl  of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:

NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’



Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.