Oke er zal nog wel wat gebeuren de komende dagen maar bladen kijken terug en ook op TV heb ik de eerste seizoen terugblikken al voorbij zien komen en ook ik wil even terugkijken op een jaar. De foto bij dit artikel is van een rondvlucht die Willem en Maria Heemskerk na 35 jaar trouwe dienst maakten. Willem was volgens de regels bobo maar had er eigenlijk maar een hekel aan als hij niet gewoon tussen de motoren stond.
Ook Maria heeft onder andere als rondentelster dienst gedaan, en was misschien wel een onderschatte stille kracht in de Nationale Motorsport. We hopen ze in de toekomt vaak te zien maar Wim zal nu misschien het circuit vanuit zijn tweede passie bekijken de Dacota waarmee hij kort geleden zelf een groep bacoÕs het Noordelijke luchtruim ging verkennen. Voor diegene die er bij kon zijn onvergetelijke momenten.
Een zo had het motorsport seizoen 2004 er meer, denk maar aan de eerste overwinning van Jurgen in de Supersport race van Valencia, of aan Dani Pedrosa die niet alleen doorging met overwinningen te boeken na overgestapt te zijn van de 125cc naar de 250cc, nee hij domineerde de klasse en reed al in zijn debuutjaar naar de wereldtitel.
Wie had er geloofd in een nieuwe titel voor Rossi, of dat de Fireblade tot en met het laatste weekeinde kans zou hebben gehouden op de wereldtitel superbikes. Ik geef het toe, ikke niet.
Helaas hebben we ook mindere momenten meegemaakt zoals het noodlottige zijspan ongeval van Petra Kooman en het eveneens noodlottige ongeval van de Alessio Perilli in het EK Juniorstock tijdens de WSBK races op Assen.
Ook wil ik heel veel mensen bedanken die mij persoonlijk maar ook Racesport het afgelopen jaar weer tot een gedenkwaardig jaar hebben gemaakt;
Onze lezers,
Mijn ouders, waar was ik zonder jullie
Ren van der Does, voor al het tikwerk de vriendschap en de rest
Joop Iedema, hoe zou Racesport er zonder je uitzien?
Monique Kramer, de linker en rechter hand bij heel veel
Evert Slager, te veel om op te noemen
Dutchmotos, Het EK en de Vrienden van Harry, Mijn chauffeurs.
Gerlo / Victor Makkinga voor de loten en het idee voor de bus.
Willem Lute, Veel te veel om te schrijven.
Wim de Ruiter, Chauffeur en minibike reporter
Aart van Meerveld, inspirator en heel veel meer
alle coureurs zonder jullie had schrijven geen zin
BoboÕs soms als bron maar ook zonder jullie kan de sport niet bestaan
en BacoÕs als harde werkers zonder kans op eer in de sport, zonder hen ging er geen race van start.
Iedereen die ik hier verder niet zal noemen omdat de lijst anders zo lang is dat iedereen stopt met lezen.
Harry Haddering