Ducati: Positie Martin lijkt duidelijk, Marc Márquez en Pramac Racing zetten druk op de ketel

11557
marc-marquez
Marc Márquez deelt zijn vreugde met zijn Gresini Racing familie | foto© Randy van Maasdijk

Ducati lijkt een deel van de huidige MotoGP transferperikelen opgelost te hebben. De aankondiging van Jorge Martin als de nieuwe teamgenoot van Francesco Bagnaia in 2025 lijkt nog slechts een kwestie van tijd. Anders is het gesteld met de positie van Marc Márquez, de achtvoudig wereldkampioen heeft zijn wensen op tafel gelegd bij en die lijken vooralsnog niet helemaal te stroken met die van het Ducati management en Pramac Racing teameigenaar Paolo Campinoti.

Binnen het Ducati management heeft men de afgelopen weken ongetwijfeld de nodige overuren gemaakt voor het maken van hun plannen wat betreft de rijdersbezetting voor het 2025 MotoGP seizoen. Nadat men Francesco Bagnaia al voorafgaand aan het eerste Grand Prix weekend in Qatar had vastgelegd voor de komende twee seizoenen begon de zoektocht naar de tweede coureur binnen het Ducati Lenovo Team. Als snel werd bekend dat men voor dit felbegeerde zitje drie coureurs op het oog had, namelijk Jorge Martin, Enea Bastianini en Marc Márquez.







Maar de keus voor één van deze drie rijders was en is niet het enige discussiepunt binnen Ducati. Zo steekt Martin al enige tijd niet onder stoelen of banken dat hij voor 2025 met niet minder dan een plaats in het Ducati fabrieksteam genoegen neemt en hoe dan ook bezig is aan zijn laatste seizoen in de kleuren van Prima Pramac Racing. Datzelfde Prima Pramac Racing heeft op zijn beurt een optie bij Ducati om de komende twee seizoenen verder te gaan als Ducati MotoGP satellietteam om zowel in 2025 en 2026 te kunnen beschikken over twee van de nieuwste Ducati MotoGP fabrieksmachines.

Nu horen we velen van jullie al zeggen, simpel toch……Martin in 2025 de nieuwe teamgenoot van Bagnaia, Marc Márquez samen met de inmiddels al door Ducati aangetrokken Fermin Aldeguer het komende seizoen bij Prima Pramac Racing, iedereen blij en alle problemen opgelost. Met name voor Márc Marquez de perfecte oplossing gezien zijn persoonlijke sponsorbelangen (een overstap naar het fabrieksteam zou voor de Spanjaard betekenen dat hij afscheid moet nemen van maar liefst vijf van zijn persoonlijke sponsors)

Inderdaad, dit zou de ideale oplossing zijn. Maar de werkelijkheid schijnt toch iets anders te zijn zo hebben we afgelopen weekend in Barcelona vernomen. Inmiddels is het wel zo goed als zeker dat Martin in 2025 – als er niet nog plotseling een kink in de kabel komt – zijn gewenste transfer naar het fabrieksteam zal krijgen. De verwachting is zelfs dat dit al op hele korte termijn bekend gemaakt gaat worden (de geruchten in Barcelona waren zelfs dat er aanstaande woensdag of donderdag al een officieel persbericht komt vanuit Ducati).

Anders is dat wat betreft de toekomst van Marc Márquez en Pramac Racing. De achtvoudig wereldkampioen zou Ducati te kennen hebben gegeven in 2025 Ducati wel trouw te willen blijven maar de voorkeur te hebben voor een langer verblijf bij Gresini Racing MotoGP, het team waarvoor hij ook dit seizoen actief is. Belangrijke voorwaarde is echter wel dat hij binnen zijn huidige team de beschikking krijgt over het nieuwste fabrieksmateriaal. En hier wringt momenteel de schoen. Ducati kan & wil net als dit seizoen ook in 2025 slechts vier fabrieksfietsen inzetten, twee voor het fabrieksteam en twee die inmiddels zijn toegezegd aan Pramac Racing of anders gezegd waar men een optie op heeft tot 30 juni aanstaande.

Pramac Racing teambaas Paolo Campinoti, een zeer succesvol en slim zakenman, zag de bui echter al enige tijd hangen en heeft naast zijn Ducati optie inmiddels ook een lucratieve aanbieding op zak van Yamaha om vanaf komend seizoen als Yamaha MotoGP satellietteam te gaan fungeren. Nu Campinoti aan het einde van het seizoen Martin hoe dan ook ziet vertrekken wil hij niets liever dan een coureur van hetzelfde kaliber terug. Marc Márquez zou perfect in dit plaatje kunnen passen, sterker nog Pramac Racing zou met de achtvoudig wereldkampioen niet alleen de meest getalenteerde MotoGP coureur van het moment in huis halen maar op het gebied van sponsoring en marketing een geweldige boost krijgen.

Alles heeft zo zijn voor- en nadelen maar in dit geval hebben Campinoti en Marc Márquez de sleutel in handen en niet Ducati. Márquez omdat ook Aprilia en KTM hem met open armen zullen ontvangen en Campinoti omdat deze Yamaha achter de hand heeft en tot 30 juni de ontwikkelingen rustig af kan wachten alvorens Ducati te informeren of hij wel of niet gebruik gaat maken van zijn Ducati optie of de Yamaha te accepteren.

Het hierboven geschetste ideaal plaatje van Ducati lijkt vooralsnog dus niet te gaan lukken, iets dat zorgt voor de nodige kopzorgen bij de Ducati beslissers. Er zal hun veel zo niet alles aan gelegen zijn om zowel Mar Márquez als ook Pramac Racing na dit seizoen aan boord te willen houden, maar niet zij maar de twee andere partijen hebben momenteel de sleutel in handen. De grote vraag, wie trekt in deze situatie aan het langste eind?

Voor alles is iets te zeggen, Marc Márquez lijkt er de voorkeur aan te geven om geen deal uit te maken van het fabrieksteam, wil alleen het beste materiaal en heeft het momenteel uitstekend naar zijn zin binnen de Ducati familie en zijn wensen zijn dan ook zeer begrijpelijk terwijl ook niks mis is met de standvastigheid van Pramac Racing.

Zoals al vaker gezegd……de grootste uitdaging voor Ducati is momenteel om alle gewenste kikkers in de kruiwagen te houden. Dat hierbij Bastianini momenteel geen hoofdrol meer speelt werd zondagmiddag al duidelijk tijdens de MotoGP race waar de Italiaan zich met zijn onacceptabele gedrag zelf al buitenspel heeft gezet. Of dit inhoudt dat hij zijn toekomst al ergens anders veilig heeft gesteld is nog niet bekend, maar dat zal niemand meer verbazen na afgelopen zondag waar de Italiaan tot twee keer toe weigerde een longlap penalty te nemen hetgeen hem uiteindelijk kwam te staan op een flinke reprimande en een tijdstraf waardoor hij slechts als achttiende en ver buiten de punten werd geklasseerd.

Hoe dan ook, de druk staat er bij Ducati in ieder geval vol op, al zijn wij er van overtuigd dat men nog niet zo heel lang geleden geen rekening had gehouden met het huidige scenario en rond deze tijd van het seizoen in een dergelijke situatie te zullen belanden. Wie, wat, waar…….Ducati houdt de gemoederen momenteel in ieder heel erg bezig binnen de MotoGP paddock. Wat men deze dagen ook zal beslissen of misschien nog wel op het laatste moment zal veranderen, veel teams, coureurs, hun managers en de MotoGP fans wachten met smart op de verlossende woorden vanuit Bologna.



zs-728x90



Handige links Gran Premi Monster Energy de Catalunya:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
NIEUW | MotoGP- en WorldSBK ticketshop
Fotoverslag



collin-veijer


  • podium MotoGP Race (vlnr) #89 Martin - #1 Bagnaia - #93 Marquez
  • podium MotoGP Race (vlnr) #89 Martin - #1 Bagnaia - #93 Marquez
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23 - #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24 #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1 - #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • Start MotoGP Race
  • #79 Ai Ogura - (JPN) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • #3 Sergio Garcia - (SPA) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • #96 Jake Dixon - (GBR) - GASGAS Aspar Team - Kalex
  • #79 Ai Ogura - (JPN) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro - #3 Sergio Garcia - (SPA) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #17 Daniel Muñoz - (SPA) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • #3 Sergio Garcia - (SPA) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • Start moto2 Race
  • #80 David Alonso - (SPA) - GASGAS Aspar Team - GasGas RC 250 GP
  • #80 David Alonso - (SPA) - GASGAS Aspar Team - GasGas RC 250 GP
  • #48 Ivan Ortola - (SPA) - MT HELMETS - MSI - KTM RC 250 GP
  • #99 Jose Antonio Rueda - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - KTM RC 250 GP
  • #99 Jose Antonio Rueda - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - KTM RC 250 GP
  • #80 David Alonso - (SPA) - GASGAS Aspar Team - GasGas RC 250 GP
  • #48 Ivan Ortola - (SPA) - MT HELMETS - MSI - KTM RC 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • podium Motogp sprint (vlnr) M. Marquez - A. Espargaro - P. Acosta
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP - #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP - #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • medals
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP - #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP - #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #25 Raul Fernandez - (SPA) - Aprilia Racing Independent Team - Aprilia RSGP
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • Moto2 QP (vlnr) #54 Fermin Aldeguer - #3 Sergio Garcia - #13 Celestino Vietti
  • #13 Celestino Vietti - (ITA) - Red Bull KTM Ajo - Kalex
  • #3 Sergio Garcia - (SPA) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - SpeedUp Racing - Boscoscuro
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - SpeedUp Racing - Boscoscuro
  • Art
  • Moto3 QP (vlnr) #95 Collin Veijer - #48 Ivan Ortola - #99 Jose Antonio Rueda
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #99 Jose Antonio Rueda - (SPA) - Red Bull KTM Ajo - KTM RC 250 GP
  • #3 Sergio Garcia - (SPA) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23 - #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #5 Johann Zarco - (FRA) - Castrol Honda LCR - Honda RC213V
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #9 Jorge Navarro - (SPA) - KLINT Forward Factory Team
  • #10 Diogo Moreira - (Brazil) Italtrans Racing Team - Kalex
  • #14 Tony Arbolino - (ITA) - ELF Marc VDS Racing Team - Kalex
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - SpeedUp Racing - Boscoscuro
  • #17 Daniel Muñoz - (SPA) - Pertamina Mandalika SAG Team - Kalex
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #80 David Alonso - (SPA) - GASGAS Aspar Team - GasGas RC 250 GP
  • #66 Joel Kelso - (AUS) - BOÈ Motorsports - KTM RC 250 GP
  • MotoE Eric Granado
  • #49 Fabio Digiannantonio - (ITA) - Pertamina Enduro VR46 MotoGP™ Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #88 Miguel Oliveira - (PRT) - Aprilia Racing Independent Team - Aprilia RSGP
  • #72 Marco Bezzecchi - (ITA) - Pertamina Enduro VR46 MotoGP™ Team - Ducati Desmosedici GP23
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - SpeedUp Racing - Boscoscuro
  • #53 Deniz Öncü - (TUR) - Red Bull KTM Ajo - Kalex
  • #17 Alex Escrig - (SPA) - Forward Team - Forward
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #7 Barry Baltus - (BEL) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #48 Ivan Ortola - (SPA) - MT HELMETS - MSI - KTM RC 250 GP
  • #64 David Munoz - (SPA) - BOÈ Motorsports - KTM RC 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #33 Brad Binder - (ZAF) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #20 Fabio Quartararo - (FRA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ - Yamaha YZR-M1
  • #37 Augusto Fernandez - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #89 Jorge Martin - (SPA) - Prima Pramac Racing - Ducati Desmosedici GP24
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #42 Alex Rins - (SPA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ Team - Yamaha YZR-M1
  • #30 Takaaki Nakagami - (JPN) - IDEMITSU Honda LCR  - Honda RC213V
  • #37 Augusto Fernandez - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #18 Manuel Gonzalez - (SPA) - Manuel Gonzalez - QJMOTOR Gresini Moto2™ - Kalex
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #13 Celestino Vietti - (ITA) - Red Bull KTM Ajo - Kalex
  • #3 Sergio Garcia - (SPA) - MT Helmets - MSI - Boscoscuro
  • #54 Fermin Aldeguer - (SPA) - SpeedUp Racing - Boscoscuro
  • #84 Zonta van den Goorbergh - (NED) - RW-Idrofoglia Racing GP - Kalex
  • #19 Mattia Pasini - (ITA) - Team Ciatti Boscoscuro
  • #21 Alonso Lopez - (SPA) - SpeedUp Racing - Boscoscuro
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #31 Adrian Fernandez - (SPA) - Leopard Racing - Honda NSF 250RW
  • #96 Daniel Holgado - (SPA) - Red Bull KTM Tech3 - KTM RC 250 GP
  • #95 Collin Veijer - (NED) - Liqui Moly Husqvarna Intact GP - Husqvarna FR 250 GP
  • #55 Noah Dettwiler - (CHE) - CIP Green Power - KTM RC 250 GP
  • #66 Joel Kelso - (AUS) - BOÈ Motorsports - KTM RC 250 GP
  • #48 Ivan Ortola - (SPA) - MT HELMETS - MSI - KTM RC 250 GP
  • #80 David Alonso - (SPA) - GASGAS Aspar Team - GasGas RC 250 GP
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Speciale livery Prima Pramac Racing
  • Motor #43 Jack Miller - (AUS) - Red Bull KTM Factory Racing - KTM RC16
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • barcelona circuit
  • barcelona circuit
  • #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16 #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP #42 Alex Rins - (SPA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ Team - Yamaha YZR-M1
  • #42 Alex Rins - (SPA) - Monster Energy Yamaha MotoGP™ Team - Yamaha YZR-M1
  • #31 Pedro Acosta - (SPA) - GASGAS Factory Racing Tech3 - KTM RC16
  • #12 Maverick Vinales - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) #1 Francesco Bagnaia - (ITA) #89 Jorge Martin - (SPA) #93 Marc Marquez - (SPA)
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #93 Marc Marquez - (SPA) - Gresini Racing MotoGP™ - Ducati Desmosedici GP23
  • #23 Enea Bastianini - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #1 Francesco Bagnaia - (ITA) - Ducati Lenovo Team - Ducati Desmosedici GP24
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP
  • #41 Aleix Espargaro - (SPA) - Aprilia Racing - Aprilia RSGP



Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen

Facebook | Instagram |  — X — | Threads | YouTube   



Vrijwillige bijdrage  

Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?
Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl  of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:

NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’



Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.