Assen 21 en 22 augustus 2004 De eerste training verliep kletsnat en ik kon dus echt niet rondkomen. Ik had op de tweede machine gereden en op de een of andere vreemde manier was ik ergens geblokkeerd. Na een wandeling en enkele goede gesprekken was ik weer helemaal klaar voor de tweede training, want die achttiende tijd van de eerste sessie kon natuurlijk veel en veel beter.
Bij de tweede training was er een vrij droog spoor op de baan, dus besloten we op slicks te vertrekken. Het was hier en daar verraderlijk glad, maar na een enkele zwieper wist ik een derde tijd neer te zetten.
Bij de start van de wedstrijd was het droog. Ik had een wat mindere start, maar zat toch bij de eerste vier. Het was constant stuivertje wisselen tussen mijzelf, v.d. Marel, den Bekker en Litjens tijdens de eerste 9 ronden. Bij de negende doorkomst lag ik derde. In diezelfde ronde ging collega Fokkema-Savelkouls hard onderuit, en in het begin van de tiende ronde volgde daarom een rode vlag. Wedstrijd gestaakt en niemand wist op dat moment precies hoe het allemaal zat. Na overleg besloot de wedstrijdleiding de race niet meer te hervatten en dat de laatste compleet gereden ronde (de negende) zou tellen als einduitslag. Dus stond IK als derde op het podium en niet, zoals hij dacht, den Bekker. Weer 16 punten erbij dus !!
Tolbert 28 en 29 augustus 2004
We kwamen op vrijdag in een kletsnat Tolbert aan. Zoals we gevreesd hadden. was het eigenlijke rennerskwartier verschrikkelijk drassig. Zo erg zelfs, dat de organisatie besloot, om er niemand (of in ieder geval bijna niemand) op te laten. Hun advies was : zoek een plek langs de weg of probeer of je bij iemand op het erf mag staan. Het was dus een kwestie van improviseren. We hadden het geluk, dat we bij de familie Lourens op het erf mochten staan. We hoefden geen tent op te zetten, want Jaap stelde ons gelijk zijn schuur tot beschikking.
Het erf was verhard, dus wij stonden echt super de luxe, bij reuze aardige en gastvrije mensen. En onze complimenten voor de organisator van deze race, Stichting CC Races Tolbert, want ondanks een hele hoop improviseren is het hele weekend alles vlekkeloos verlopen.
Het weer dacht wat goed te moeten maken en zaterdag was een hele aardige dag, met wat wind en een lekker zonnetje. De eerste training verliep dan ook uitstekend en een eerste tijd was het resultaat. Den Bekker stond toe
tweede en v.d. Marel had remproblemen en kwam niet aan onze tijden.
Tijdens de tweede training wist ik mijn snelle tijd net niet te verbeteren en bleef dus op de eerste startplek staan. Den Bekker stond net achter me en v.d. Marel had in de tweede training zijn tijd ook verbeterd en stond derde.
Bij de start was ik als tweede weg, net achter den Bekker. Maar als in de volgende ronde was het omgekeerd. Van de Marel wist den Bekker ook voorbij te steken en samen trokken we een ruim gat tussen ons en den Bekker.
En toen ging het in het begin van de zevende ronde helemaal mis. Ik zat vlak achter v.d. Marel toen die bij het uitkomen van een bocht, een gigantische highsider kreeg. Zijn motor vloog omhoog en ik moest in een fractie van een
seconde beslissen aan welke kant ik er nou het beste langs kon. Niet dus, want ik kreeg de motor van v.d. Marel vol op mijn kuip. Ik ook eraf dus en daar lagen we te kijken. Voor de wedstrijdleiding was dit aanleiding voor een rode vlag en dus werd de wedstrijd gestaakt. V.d. Marel bleef in eerste instantie liggen, maar ik pikte mijn machine snel weer op. De kuip was aan gort, en het hele dashboardje ook. Dus als de brandweer terug naar de pits voor de tweede
machine, want er zou een herstart voor 5 ronden komen. De tweede machine is niet zo super als mijn ÒgoedeÓ motor, maar ik kon in ieder geval rijden.
Dat kon v.d. Marel niet, want die had zijn motor compleet verbouwd en beschikte niet over een tweede machine.
Dus ging ik verbeten van start, toen de tweede helft van de race begon. Maar Den Bekker was net zo fel en die wist uiteindelijk zijn achterstand uit de eerste helft weg te werken en de wedstrijd te winnen.
Ik stond als tweede op het podium. Toch 20 punten dus!
Ik sta nu op 172 punten en v.d. Marel op 171. Het blijft dus nog steeds erg spannend.
De eerstvolgende race is weer op Assen, op 25 en 26 september. We hebben dus even de tijd om alles te repareren en alle bloed uitstortingen en spierpijn weg te werken. Want ik had toch een behoorlijke klapper gemaakt, maar dat
merk je pas als alles achter de rug is.
In ieder geval is alles nog mogelijk en de laatste 2 wedstrijden zullen heel spannend zijn.
Na de volgende keer Assen hoort u weer van ons!!
Groetjes,
Mark