Voor donderdag 3 april stonden er drie trainingen op het schema. Het was die dag erg koud met veel wind, niet de meest optimale weersomstandigheden die men kon wensen maar Mark reed rustig zijn rondjes om de motorfiets goed af te stellen en om de baan te verkennen. De drie trainingen waren bedoeld om de motorfiets zo goed mogelijk af te stellen voor zaterdag (kwalificatie).
Zaterdag:
Na de donderdag had Mark er vertrouwen in dat het wel goed zat.
Dat bleek ook na de eerste kwalificatie training op zaterdag, een goede tweede plaats (met een achterstand van 0,6 seconde) was zijn deel.
Vol goede moed om pole position te pakken in de tweede kwalificatie, Helaas nam de al stevige wind nog meer toe en daardoor kon Mark zij ronde tijd niet verbeteren, en koos ervoor om de training te gebruiken om de motorfiets af te stellen voor de race.
Zondag:
De warming-up verliep niet naar wens voor het PEVADA Racing team, de motor hield er met een onverklaarbare rede er mee op.
Mark moest met de bezemwagen terug gebracht worden naar het rennerskwartier. Na twee uur hard sleutelen was de motor weer
redelijk in orde, maar we wisten nog steeds niet waarom de motor stil viel. Voor de zekerheid hadden we de bougie vervangen omdat die er net nieuw ingezet was. Al met al was dit een slecht voorteken voor de race.
De race:
Toen de motor in park ferm nogmaals stilviel zag Mark het even niet meer zitten zo vlak voor de start. Na een bezoek in de pitbox waar een kleine aanpassing werd gedaan kon Mark nog net op tijd de pitstraat verlaten voor de eerste opwarm ronde. Op de startgrid zelf, kon Mark nog even op adem komen voordat de laatste opwarm ronde begon. De start van Mark was uitstekend en ging als eerste de eerste bocht in en lag na twee ronden nog steeds op kop. Helaas werd Mark in de derde ronde ingehaald op het rechte stuk achter de pits. Door omstandigheden Ôs ochtends in de warming-up verloor Mark iets aan topsnelheid. Mark bleef constante rondetijden rijden op de tweede plaats, en vergrootte hiermee zijn voorsprong op de nummers drie en vier. Mark gaf zelf na de race toe dat zijn conditie nog niet honderd procent was, en daardoor niet de aanval kon plaatsen op de koppositie. Mark nam met nog vier ronden te gaan genoegen met een zeer verdiende tweede plaats.
Dit eerste race weekend van het PEVADA Racing team verliep moeizaam, we konden de motor niet afstellen zoals we gewenst hadden. Het resultaat was zeer bevredigend en we kijken uit naar de volgende wedstrijd in Assen tijdens het Paasweekend. Het PEVADA Racing team hoop de motor dan wel beter af te kunnen stellen zodat Mark weer kan knokken voor een podium positie.
(20 punten in de pocket)