DSB: Regen heeft invloed op de eerste dag van Valencia test

145

Het Winston Ten Kate Honda team kon vandaag maar een handjevol zinvolle ronden rijden tijdens de eerste van de twee Pirelli testdagen op het Ricardo Tormo circuit nabij Valencia in Spanje.

Ondanks het slechte weer liet de Brit, James Toseland, zich de kans niet ontnemen om kennis te maken met de Honda CBR1000 Fireblade waarmee hij het komende seizoen 2006 zal uitkomen in het World Superbike kampioenschap.




Vandaag had de Nederlander, Jurgen van den Goorbergh, ook de kans om enkele testrondjes te rijden op de Winston Ten Kate Honda CBR600RR machine waarmee in de afgelopen 4 seizoenen de Supersport titel werd behaald. Karl Muggeridge en de 2005 Supersport kampioen SŽbastien Charpentier kwamen niet in actie vandaag.

Ronald ten Kate Ð team manager:

ÒHet weer in Valencia was vandaag alles behalve ideaal maar het heeft ons als team de kans gegeven om nader kennis te maken met James, en voor hemzelf om voor het eerst een beetje kennis te maken met de motor. De regen zorgde voor een ontspannen sfeer omdat er geen druk was richting prestaties. James heeft enkele kleine aanpassingen uitgevoerd aan zijn zitpositie en heeft even het gevoel met de motor kunnen uitproberen. Jurgen is een van de coureurs op het lijstje waaruit we kunnen kiezen daar waar het gaat om de tweede positie in ons Supersport team, en hij was deze dagen beschikbaar om te testen. We hebben een nieuw motorblok uitgeprobeerd in de CBR. Dit blok zal kilometers moeten maken om voor ons voldoende gegevens op te leveren dus daarom was de afspraak met Jurgen ook perfect voor ons.Ó

James Toseland:

ÒHet was gezien de omstandigheden een goede dag. Het team werkt perfect samen en het zijn aangename mensen om mee te werken al waren de omstandigheden natuurlijk lastig. Ik heb een eerste indruk gekregen van de balans die de motor heeft en dat voelt heel erg goed. Je moet heel soepel rijden onder deze omstandigheden en voorzichtig met het gashendel werken. Maar ik heb een eerste indruk van de motor en dat is prettig. Natuurlijk had ik liever droge omstandigheden gehad zodat ik wat meer op snelheid had kunnen rijden maar ik gelukkig toch nog een 30-tal ronden kunnen rijden. We hopen op betere omstandigheden voor morgen zodat we door kunnen gaan met de nodige ontwikkelingen.Ó