Maandag 27 juni zijn wij, Patrick, Hans en Steve Coopman vertrokken naar de 24 uren van Barcelona dezelfde dag zijn wij s’ avonds gestopt in Dijon wij hebben daar overnacht op de parking van het circuit s’ morgens waren wij van plan om te trainen op het circuit maar er was een Ducati dag bezig, zij wilden geen Japanse motoren op het circuit dus zijn wij verder gereden tot aan de Spaanse grens. Daar terug overnacht op een camping met de bus, woensdag zijn wij dan aangekomen op het circuit. Wij dachten dat we er al op konden maar dat ging pas donderdag, het was ondertussen al. 45 graden we hebben dan maar een camping gezocht om te overnachten niet gemakkelijk met een bus van 12 meter.
Donderdag zijn wij dan op het circuit aangekomen na wat papierwerk en aanschuiven stonden wij op onze plaats, het was noch steeds even warm, zweten dus. Omdat de eerste vrije training pas vrijdagmiddag was hebben wij wat met de scooter rond het circuit gereden omdat niemand van ons al had gereden op de GP baan van Barcelona. Tijdens de vrije training hadden wij problemen met de vering en dit ook in de eerste en enige tijdstraining waar wij de 36 plaats hadden, juist in de midden want er waren 72 teams. Het probleem van de vering was noch steeds niet opgelost dan hebben wij beslist om de vering achteraan te laten zakken en dat resulteerde in de wedstrijd tot de oplossing wat ons veel banden gespaard heeft want daarvoor konden we maar 45 min rijden en nu 3 relais. Patrick heeft de start genomen, deze verliep vrij goed, team nr. 55 lag 29ste maar toen Patrick nog 2 ronden moest rijden en hij een gedubbelde rijders wilde inhalen, belande hij in de grindbak dit heeft maar 3 min gekost, maar dat resulteerde wel in de 33ste stelling. Hans nam over, alles verliep goed maar toen Steve overnam kregen we een olielek, een bourage was uit het blok gekomen, namelijk deze achter het tandwiel, alles hing vol olie. De mecaniekers zijn 1u15minuten bezig geweest om deze toch niet makkelijke klus te repareren, toch hebben zij dit voor elkaar gekregen anders was de race al na 2 uur afgelopen. Toen het Primo Racing team terug op de baan kwam werden ze geklasseerd als 72ste, nu het hoofd koel houden en hopen dat alles verder goed zal gaan. Tijdens de nacht is Steve noch eens binnen geweest met een kapotte oliekoeler maar deze was snel vervangen. Patrick kreeg ook nog 2 ronden straf wegens te snel rijden in de pitsstraat, daar mocht maar 40 km/u worden gereden.
Zo eindigde het Primo Racing Team op een knappe 36ste plaats. De rijders wensen het ganse team te bedanken voor de enorme inzet en vooral ook de plezante en ontspannen sfeer waarin het leuk om werken en rijden was.
PS. Het team dat bij ons in de box stond EMPP Endurance, een Frans team heeft zijn piloot Xavier Fabra in het 14e uur van de wedstrijd verloren, deze heeft bij het verlaten van de pitstraat een hart aanval gekregen en is met hoge snelheid op het einde van het rechte stuk tegen de muur gereden bij deze is er op het podium 1 min stilte gehouden .