Het was me het raceweekendje weer wel in Assen. Fel werd er tijdens de Race of the Champions gestreden om elke meter met als inzet de 5e positie in het kampioenschap voor Mile, de comeback van Ren Winkel en het vervolg van het leerproces van Sam van Rens.
De trainingen op de zaterdag waren met name voor Mile heel goed en dat terwijl hij nu niet bepaald de reputatie heeft als iemand die in de training er altijd bij zit. In de 1e tijdtraining realiseerde hij een dusdanig snelle tijd dat het grootste deel van de 2e tijdtraining gebruikt kon worden als rust pakken voor de wedstrijddag. Uiteindelijk mag hij vanaf de 3e startrij aan de beide races beginnen. Ren, die start op de 2005 ZX-6RR, heeft beide trainingen problemen met de afstelling van de vering. Daarnaast mist hij natuurlijk het wedstrijdritme maar solide maakt hij heel veel meters. Sam van Rens maakt de meeste progressie in de 2e tijdtraining als hij maar liefst 3 seconden sneller gaat en net niet de 1Õ29Ó induikt. Constante rondetijden van laag in de 1Õ30Ó laten zien dat Sam steeds meer vertrouwd raakt met het vele vermogen van een Supersport motor.
Op de zondag verloopt de warm-up probleemloos voor het Pajic-Kawasaki RT. De eerste race is een kraker. Niet alleen om de overwinning tussen Jan Hanson, Arie Vos en Jarno Janssen vliegt de verf letterlijk vanaf de kuipen ook Mile is volop in de slag met Henk van de Lagemaat, Joan Veijer, Marco Opheij en Allard Kerhoven. Allard is duidelijk de grootste concurrent voor de 5e plaats in de eindstand maar hij moet afhaken als hij rechtdoor gaat bij de Nationale bocht. Hoe men het ook probeert, Mile slaagt er steeds weer in om de ZX-6 aan de kop van het groepje te brengen en hij finisht als 7e met alle concurrenten voor de 5e plaats achter zich. Ren is steeds omstreeks de 20e positie te vinden. De vering is nog steeds niet optimaal en de ZX-6RR tracht hem steeds uit het zadel te werpen. Uiteindelijk is een 19e positie het resultaat. Sam van Rens van Rens valt niet op in al dat geweld maar rijdt ijzersterk en komt steeds meer naar voren met een 22e plaats als resultaat. Maar om een onbekende reden komt zijn naam eerst niet in de einduitslag voor.
Over race 2 kunnen we kort zijn. Mile rijdt zijn snelste rondje van het seizoen in zijn opmars naar voren maar komt door een ongelukkige samenloop van factoren in de Stekkenwal ten val. De schade aan Mile en de motor valt mee maar de eerste 0 van het seizoen is een feit. Gelukkig zijn de concurrenten voor de 5e positie zo druk met elkaar dat die geen moment in gevaar komt. Ren heeft de vering aangepast maar dat blijkt geen verbetering, in tegendeel. Toch heeft hij n van de leukste duels van de wedstrijd met Julian Lier van het Duntep-team. Sam is wederom weer goed bezig en hevig in de slag met Tim Hermkes, Mike Leek en Tjalling Elzinga. Uiteindelijk weet hij dat gevecht in zijn voordeel te beslissen en weer 22e te worden.
Na afloop is er door de heren coureurs niet zoveel te melden over de races. Mile is zeer content met zijn 5e positie in de ONK en het snelste rondje van het jaar. Ren heeft heel veel meters gemaakt, zijn blessure nauwelijks gemerkt maar had graag wat meer naar voren gezeten. Sam is content over zijn constante degelijke maar ook snelle rijden.
Het seizoen zit er op voor het Pajic-Kawasaki Racing Team. Een seizoen met pieken en soms diepe dalen, that´s racing maar daar komen we binnenkort nog op terug.
Niet vergeten:
Zondag (2 oktober) is er een interview met Mile tijdens RTL Motorsport op RTL7!
KIJKEN!
Met snelle groet,
Mile, Stefan, Ren en alle vrijwilligers van het Pajic-Kawasaki Racing Team