DSB: Powerbikes coureur test V-Power, helaas was het diesel.

83

Tja, ik heb wel wat stommiteiten uitgehaald, maar het tanken van V-Power diesel is er toch wel zeker eentje voor in de Top 5. Zaterdagmorgen aangekomen op het TT circuit van Assen. Met een perfect geprepareerde motor, die weer als een zonnetje liep, nadat het blok voor een slordige 900,- pleuros weer helemaal pikobello was gemaakt, reed ik naar de keuring.

Halverwege hield hij er mee op, en ik kreeg hem niet meer aan de gang. Na de keuring, en het nodige geduw terug naar de pitbox, de auto erbij gehaald, voor de nodige accu spanning voor het starten. Totdat Bert Grevink op merkt, “ruikt wel vreemd, toevallig geen diesel getankt”. Meteen gaat er bij mij het spreekwoordelijke lampje branden. !(^$#^%!*&%%^&!^&, inderdaad V-Power diesel….. Dat V-power werkt dus alleen als je een diesel hebt, go figure! Het gangbare gestress begon weer om alles op tijd voor de eerste training weer in orde te hebben. Dat lukt gelukkig, en de motor liep weer.




Tijdens de eerste training was het nog nat, en ik zat niet echt op m’n gemak op de motor. Dit resulteerde in een plek rond de 25ste plaats. Niet echt geweldig dus. Maar misschien is het tijdens de 2e training wel droog, en kan het dus wat harder.

Inderdaad, de 2de training was droog. Maar, om een of andere reden was ik er helemaal niet bij, en nadat een aantal jongens me zo hard voorbij waren gegaan, zakte de moed me diep in de schoenen. Na het voortijdig beeindigen van de sessie bleek dat ik gezakt was naar een belabberde 29ste plek. Dit was geheel aan mij te danken, want de motor liep en stuurde en remde eens een keertje zeer naar behoren. Nou, dat wordt veel plaatsen goed maken in de race.

10 minuten na de training merkte ik echter op dat er olie op mijn laars zat. We hebben de motor dus grondig moeten controleren, en toen bleek dat de koppakking kapot was. Van 2 verschillende bronnen heb ik begrepen dat dit door de hoge druk komt die ontstaat als de diesel niet wil verbranden. Dus, er is, deze keer, door mijn eigen stommiteit weer iets kapot gegaan. Helaas kon ik de race dus niet meer meemaken, omdat me dit te gevaarlijk leek. Gelukkig is een koppakking niet duur, alleen een hoop werk, omdat he blok eronderuit moet. Maar ook dat komt weer goed.

Helaas is dit seizoen, vooral naar het einde toe niet zo goed verlopen. Dus,…. het kan volgend jaar alleen maar beter gaan 🙂 :-)….