Na de IDM op schleiz gereden te hebben, werd overlegd om de EK hier ook te rijden. Donderdag kwamen we aan en werd alles opgebouwd, klaar voor het weekend. De vrijdag brak aan, met ongeveer 27 graden werd er geraced. Het ging meteen al erg lekker en de tijden lieten dit ook meteen zien.
In de 2e training werd de vering totaal anders afgesteld, dit bleek goed uit te pakken en Swen stond aan het eind van de dag op een keurige 2e plaats.
Op de zaterdag was er iets meer bewolking, en het dreigde te regenen. In de eerste training reed Swen gedurende lange tijd op Pole Position.
Swen kwam nog een keer binnen om wat aanpassingen aan de motor te verrichten. Toen braken de laatste minuten aan en de top legde kwalificatie banden.
Swen wou zeker zijn tijd nog verbeteren, maar werd in de weg gezeten door achterblijvers.
Dit resulteerde voor Swen een 7e startpositie de eerste training, toen begon het te regenen en werd het niet meer droog. De tijden werden dan ook niet verbeterd, en op de race-dag zou het gebeuren.
Zondag – Het was lang mistig en het regende de warm-up werd lange tijd uitgesteld. Toen kwam eindelijk de verlossende oproep dat er om twaalf uur gestart zou worden. Voor Swen betekende de warm-up, in het ritme komen en regenbanden inrijden. En deed heel kalm aan.
De race brak aan Swen had de eerste keer een goede start, waardoor hij als 4e de eerste bocht in ging. Al snel werd de nummer 3 gepakt en reed in gevecht met de nummer 2. Het was constant stuivertje wisselen, totdat er een rode-vlag situatie aanbrak. Al snel konden we weer de baan op, de 2e start van Swen was iets minder en kwam als 5e de eerste bocht uit. Na een rondje zat Swen al achter de nummer 3. Swen ging er met gemak langsop en reed 10 seconden los. Op een derde plek reed Swen achter 2 italianen, die net een maatje te groot waren. Toch geheel tevreden was Swen toen hij als 3e man op het podium stond.
Met een goed gevoel gaan we 4 September naar Oschersleben, dit is een van zijn lievelingsbanen.
Met sportieve groet,
Racingteam More Motors.