DSB: Paul Mooijman ziet inspanningen beloond

147

Naar gelang het seizoen 2005 vordert blijken de verhalen van een niet te overtreffen Suzuki GSXR1000 toch wel wat erg sterk aangedikt te zijn. Al snel blijkt dat de doorontwikkelde YAMAHA R1 de te kloppen motorfiets is in het ONK seizoen 2005, zeker met de nummers 2 en 3 van 2004 aan het stuur, Paul Mooijman en Bob Withag.

Door de goede resultaten van de beide rijders van het team YAMAHA – GS Racing, hebben Paul Mooijman (Den Haag) en Bob Withag (Borne) een wildcard uitgereikt gekregen van de KNMV voor deelname aan het WK SUPERBIKE (WSB) in Assen, op 3 en 4 september a.s.
Nu was het aan de rijders om voor deze wildcard de nodigen financi‘n bij elkaar te krijgen, zodat ze ook daadwerkelijk hun startplaats konden bevestigen.




In de zomerstop van maar liefst 3 maanden is Paul druk aan de gang gegaan en heeft er samen met zijn vriendin Mitzy alles aan gedaan om het de sponsoren zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Aanvankelijk wilde het niet zo erg lukken en het zag er naar uit dat Paul verstek moest laten gaan. Op het laatste moment komt dan toch het verlossende woord van een sponsor die het gat weet te dichten. Super!
Uiteindelijk hebben alle inspanningen geresulteerd in een startplaats en Paul is er dus bij in Assen tijdens het WK SUPERBIKE op 4 september a.s.

Het inmiddels vertrouwde plaatje van Paul op het podium zoals zo vaak bij de ONK wedstrijden, zal het niet worden. Met een zo goed als standaard motor en wat snelle onderdelen is het doel van Paul zich tenminste te kwalificeren voor de races op zondag. Doordat het gros van de concurrentie op motoren rijdt van WK niveau, met meer dan 30 pk extra vermogen, zal het snelheids verschil groot zijn, maar door de speciale wielen van Yamaha Nederland en de nodige circuit kennis van Assen, zijn ze nog niet van Paul af. Hij zal proberen aansluiting te houden met de achterhoede om zo daar een spannende race te maken.

Paul aan het woord: ÓDe motor zal wel anders aanvoelen met de 16.5 inch wielen en het is aan mij en de monteurs om de best mogelijke afstelling te vinden. Misschien dat we nog wat extra kunnen trainen voor het WK SUPERBIKE om zodoende alvast te wennen aan de gewijzigde motorfiets. Ik ga er dus eens goed voor zitten en zie het ook als een extra wedstrijd. Dit is ook goed voor het wedstrijdritme en het aanscherpen van de strijdlustigheid. Immers een week later gaan we weer verder met het Nederlands Kampioenschap waarin ik momenteel 2e sta en daar maak ik nog steeds kans op de eerste plek, maar zal daarbij danig rekening moeten houden met mÕn teammaatje Bob Withag die ook uit is op de Nationale titel in de DUTCH SUPERBIKES.

Het WSB in Assen: misschien was het bij elkaar krijgen van het budget nog wel de grootste race. De kick zal er zekere wel zijn op 4 september. De volle tribunes en de vele bekende langs de baan en samen met de grote jongens aan de start staan van een zeer mooi evenement. Erop blijven zitten is met het ONK in zicht zeker zo belangrijk, dus gaan we er een mooi en spannend race weekend van makenÓ.

Deelname van Paul aan het WK SUPERBIKE 2005 wordt financieel mogelijk gemaakt door:

Autobedrijf Wim Struyk
Aad Voorwinden: kassenbouw
Bode Scholten Transport
Sjaak Hogendoorn.
Frans van de Sande: las technieken
Boekbinderij Bronsgeest
Shark helmen
Bike Design
MJK Leathers
Club van 50
Sander Tetteroo
Patrick Tetteroo

Op 2 en 3 september hebben de trainingen plaats en op zondag 4 september zullen twee races worden verreden om het WK SUPERBIKE

Voor verdere info en laatste nieuws, zie: www.gsracingteam.com