DSB: Meer zijspannieuws

68

Nadat de classics zijn opgepakt door Sjabbo van Timmeren heeft ook het sturen van zijspannieuws door het team Mikoo ook zijn effect zo bouwen we nog steeds aan de service die racesport aan de liefhebber van de breedte motorsport liefhebber voorschoteld. Met dank aan team van Gils

Allereerst wil het Maton Racingteam u alle hartelijk bedanken voor het wederom mogelijk maken om dit seizoen deel te kunnen nemen in het europese kampioenschap en nationaal kampioenschap zijspannen.
De afgelopen weken hebben we alweer 3 wedstrijden gereden namelijk 1 voor het EK en
2 wedstrijden voor het NK.
Bij het lezen van dit bericht zijn wij alweer onderweg naar Hongarije waar we aankomend weekend de 2e wedstrijd rijden voor het EK. Na afloop van deze wedstrijd gaan we als een speer terug naar Nederland waar we op 2e pinksterdag mee willen rijden in Oss
voor het NK.




Itali‘, Vallelunga 16 mei 2004
De eerste wedstrijd van het seizoen 2004.
Het circuit ligt 30 km voor Rome en voor de meeste was dit een nieuw circuit. Bijna alle rijders van het WK waren aanwezig.
In de training was het even zoeken naar de juiste afstelling van banden, vering en tandwiel verhouding. En dat we niet stil hebben gezeten in de winter blijkt wel uit de trainingstijden, we hadden maar 1½ seconden achterstand op de pole van Steve Webster de wereldkampioen van 2004. Dus dat was een goed uitgangspunt voor de wedstrijd.
Op de wedstrijddag was de temperatuur gestegen naar de 28 graden. Het zou een aanslag voor de banden kunnen worden. Na een goede start zaten we meteen op de 3e plaats. In de 8e ronde kregen we toch problemen met de voorband. Helaas vielen we een plaats terug en werden we 4e . De voorband was aan het eind helemaal verbrand.
De uitslag 1e Webster/WoodheadGBR, 2e Hanks/Biggs GBR, 3e Reeves/Reeves GBR,
4e van Gils/van Gils NL.

Nederland, Eemshaven 20 t/m 23 mei 2004
In Eemshaven werden 2 wedstrijden gereden voor het ONK. Er waren 18 spannen aanwezig. De 1e wedstrijd was op Hemelvaartdag. In de training bleek dat we heel snel waren. Met 4 seconden per ronde op de tweede man was er voor ons geen vuiltje aan de lucht.
Met de start waren we meteen weg en lagen we aan kop. Aan het einde van de race lag nummer 2 op ca. 30 seconden achter ons.
De tweede wedstrijd was een kopie van de eerste. Ook nu waren we met de start meteen weg. Maar na de eerste bocht ging het mis, twee zijspannen kwamen met elkaar in botsing en er moest opnieuw gestart worden. De start was weer perfect en de eerste plaats stonden we dan ook niet meer af. We wonnen de race met grote overmacht.

En zoals u hierboven heeft kunnen lezen zijn aankomend weekend weer de volgende wedstrijden voor zowel het EK als het NK.

Met vriendelijke groeten,
Maton Motorracingteam

meer nieuws zodra het binnen is en dan via de teamberichten.