Deze winter heeft het TT-circuit te Assen enkele grote veranderingen ondergaan. Hieruit volgden veel positieve ontwikkelingen qua bochten, wegdek en tribunes, maar ook enkele kritiekpunten. Vooral de veranderingen aan de bocht ÔStrubbenÕ zijn opvallend. Hier werd afgelopen weekend dan ook flink gexperimenteerd met nieuwe rijlijnen.
Het was de bedoeling dat Lennart dit weekend alleen zondag aan de start zou verschijnen voor de trainingen ter vervanging van de races op 2 april jl. Maar tot onze verbazing hoorden we vrijdagavond dat Houtje #31 ook zaterdag met de kwalificaties en races van de KNMV Cup mee kon doen! Dit liet Lennart zich geen twee keer zeggen, dus een uur later was hij met alle benodigdheden in de bus op weg naar Assen.
Na het opzetten van de tent was het tijd om een goede nachtrust te pakken en zodoende fris aan de start te staan de volgende ochtend. Fris was Lennart de volgende ochtend zeker, maar het weer was plotseling niet al te zonnig. Met als gevolg een natte kwalificatie, waar Houtje #31 niet op berekend was. Na vier ronden hield hij het daarom gezien en begon aan de voorbereiding op de tweede kwalificatie.
Deze kwam Lennart een stuk beter uit. Hij trainde zich zoals altijd constant omhoog om uiteindelijk uit te komen op een mooie 13e plaats met voor zich bekende namen als Ronald ter Braake, Roy ten Napel en Marcel van Nieuwenhuizen. Geen onbekenden voor Lennart en dus een leuk vooruitzicht op de race.
Hoewel deze namen bekend zijn, was het niet de bedoeling dat Lennart, en de andere jongens die niet standaard in deze klasse rijden, zouden finishen. Zij zouden op deze manier punten kunnen afsnoepen van degenen die het in de loop van het seizoen nog wel eens hard nodig kunnen hebben in de strijd om het kampioenschap.
Een goede start had Houtje #31 zeker, met een derde doorkomst kon hij goed in gevecht met Ronald, Roy, Marcel en ook zijn broer Wesley van Nieuwenhuizen. Daarnaast was ook de ex-Vobis SV rijder Twan van Poppel in de voorste regionen te vinden. Met het uitzicht op de zesde plaats heeft Lennart de laatste raceronde de eer aan zichzelf gehouden en is netjes de pits ingereden.
Na een positieve uitkomst van de race op de vorige dag, was het zondag tijd voor de vier vrije trainingen van 20 minuten. Hier werd door Lennart en Johan gretig gebruik van gemaakt om weer enkele afstellingen te testen en zodoende een steeds snellere tijd te ontwikkelen. Met een snelste tijd van 1:58.471 op zaterdag werd deze na vier trainingen verbeterd met maar liefst 6,5 seconden tot een 1.51.995! Geen slecht resultaat voor het eerste weekend op de nieuwe baan. Om een voorsprong te kunnen ontwikkelen op de buitenlandse EK-rijders hoopt Houtje #31 nog enkele keren voorafgaande aan het EK Superstock 600 op 3 september 2006 te kunnen trainen.
De eerstvolgende race zal het eerste EK Superstock 600 van dit seizoen op het circuit van Valencia zijn. Deze wordt gehouden in het weekend van 22 en 23 april. We houden u op de hoogte en kijk tussentijds ook zeker eens op
www.some-racing.com voor het laatste nieuws!