Al jaren kijkt de HAMOVE kritisch naar de veiligheid van de eigen Varsselring. Jaarlijks zijn er dan ook wel veranderingen te zien op of rond het circuit.
De verwijderde obstakels stonden op het stuk van de Veldermansbocht richting de van Manenbocht (foto 2616), voor, in en na de van Manenbocht (foto’s 2618 en 2624) , bij de in- en uitgang van de parallelweg en als laatste voor en na de Boschbocht (foto 2612).
Hier blijft het echter niet bij want voor 2010 staat nog meer op de rol, maar deze kunnen om vergunningtechnische redenen niet gerealiseerd worden voor de races van dit jaar, maar zullen wel gerealiseerd zijn voor de races van 2011.
Zo zal het Start/finish gedeelte aangepast worden. Er komt een nieuwe 8 meter brede parallelweg te liggen ter hoogte van start/finish waar dan tevens de nieuwe startstreep komt te liggen. Het huidige start finish gedeelte wordt pitstraat. Hierdoor komt de pitstraat aan de buitenkant van het circuit te liggen, waardoor er niet overgestoken hoeft te worden om de pits te bereiken. Tevens zal de HAMOVE de ideale lijn van de bocht na start/finish verleggen waardoor de coureurs van een aantal niet te verwijderen obstakels worden weggeleid.
Door kritisch te blijven kijken naar de eigen Varsselring, en het aan te passen daar waar mogelijk, hoopt HAMOVE nog jaren op een verantwoorde wijze ONK races te kunnen organiseren.