DSB: Barre omstandigheden in Tolbert!

80

Door de hevige regenval van de afgelopen week was de conditie van het rennerskwartier in Tolbert bij aankomst op vrijdag al zo slecht dat op eigen kracht naar de plaats toe rijden al niet meer mogelijk was. Twee trekkers waren er nodig om de Roteg truck + trailer op de plaats te slepen. Geen goed begin dus. Aangezien dit bijna elk jaar problemen geeft in Tolbert zou het misschien een idee zijn voor de organisatie om onderaan de snelweg een stuk weg af te zetten en dat als rennerskwartier in te richten.

Zaterdag 24 augustus 2002, trainingen
Door de enorme moddertroep in het rennerskwartier moesten we de wielen inpakken met vuilniszakken om nog enigszins met een schone motor bij de baan te kunnen komen. Gelukkig was het weer redelijk en konden we de eerste training op een droge baan rijden. De motor liep goed en ook de vering gaf geen problemen. Doordat er echter meteen al veel coureurs ongeveer dezelfde tijden reden stond Gerald slechts op de 11e plaats. Normaal gesproken is dat geen probleem aangezien er nog een 2e training volgt, ware het niet dat het ongeveer een uur voor de 2e training ging regenen en verbetering van de tijden dus niet meer mogelijk was. Een 11e plaats betekent op een stratencircuit tevens dat je op de 5e startrij staat waardoor het in de wedstrijd heel erg moeilijk wordt.







Startopstelling: 1. den Bekker, 2. Gevers, 3. Bosman, 4. Vos, 5. Kiewiet, 6. Leemans, 7. Timmer, 8. van Kreij, 9. de Haan, 10. Spierings, 11. Gerald Perdon, 12. v.d. Marel, 13. Schouten, 14. Fredriks, 15. Stoffer

Zondag 25 augustus 2002, warm up + race
Door de regen op zaterdag waren de condities in het rennerskwartier nog slechter geworden. Nadat voor ŽŽn klasse een warm up was verreden besloot de organisatie om verder alle warm ups te laten vervallen omdat de weg naar het parc fermŽ onbegaanbaar was geworden. Met pallets werden zoveel mogelijk de slechtste gedeelten afgedekt waardoor de weg naar de baan weer iets makkelijker werd. Het vervallen van de warm up was wel even lastig aangezien Gerald nog een nieuwe zuiger en remblokken moest inrijden. Gelukkig besloot de organisatie om 2 extra opwarmronden te laten verrijden.

Gerald had in de wedstrijd een redelijke start en kwam de eerste ronde als 11e door. Vlak na start/finish werd hij echter van achteren door een andere coureur aangereden en moest daardoor rechtdoor de baan af. In voorgaande jaren kon je op dat punt altijd via een parallelweg direct weer de baan op maar dat was dit jaar afgesloten waardoor Gerald eerst weer terug moest. Dit kostte enorm veel tijd en hij begon dan ook met grote achterstand zijn inhaalrace. Door de aanrijding was ook nog eens het zitje helemaal krom waardoor de achterband het zitje raakte tijdens het inveren. Stukje bij beetje klom Gerald wel weer wat plaatsen op maar de achterstand was te groot om nog binnen de punten te komen. Vooraan vochten den Bekker, Timmer en Gevers om de podiumplaatsen met uiteindelijk Timmer als winnaar. Gevers deed echter de beste zaken voor het kampioenschap omdat de Haan tot 2x toe een uitstapje maakte en uiteindelijk niet finishte. Voor Gerald was de uitslag niet goed aangezien zowel Timmer als den Bekker hierdoor in het kampioenschap voorbij kwamen.

Al met al een weekend om gauw te vergeten en snel weer naar huis.

Einduitslag: 1. Timmer, 2. den Bekker, 3. R. Gevers, 4. Schouten, 5. A. Vos, 6. v.d. Marel, 7. Bosman, 8. van Kreij, 9. Roelofs, 10. Kiewiet, 11. Kok, 12. Beitler, 13. Stoffer, 14. van Nieuwenhuizen, 15. G. Gevers

Kampioenschapstand: 1. de Haan 160, 2. Gevers 149, 3. Schouten 141, 4. van Leeuwen 97, 5. Timmer 97, 6. den Bekker 89, 7. Gerald Perdon 83, 8. v.d. Marel 72, 9. Van Kreij 44, 10. Vos 43, 11. Bosman 38, 12. Kiewiet 37, 13. Verhoef 33, 14. Spierings 30, 15. Leemans 28, 16. Fredriks 27, 17. Stoffer 19, 18. Harms 16, 19. Kok 14, 20. Fokkema 10, 21. Roelofs 9, 22. van Nieuwenhuizen 9, 23. Beitler 5, 24. van Daalen 3, 25. van Seventer 3, 26. Hasager 2, 27. Vos 1, 28. G. Gevers 1

Wij zien u graag weer bij de volgende wedstrijd in Assen op 29 september.