DSB: Balen, balen en nog eens balen!!!

63

Na heel wat motorische tegenslagen tijdens de training, wist de Benjan coureur zich toch nog op de 3e rij te plaatsen op de starting-grid! Stom, stom, stom was het commentaar van Patrick toen hij terug kwam van de turbulente race.

ÒDrie keer zijn we gestart, na de eerste start werd de wedstrijd al na vier ronden stil gelegd door een grote valpartijÓ. Na de herstart kwam Patrick weer in de zesde positie, toen het achterop het circuit begon te regenen werd de wedstrijd weer stil gelegd.




Hierna volgde een korte training voor alle coureurs om aan de natte baan te wennen. Bij het team van Benjan motoren kwamen er al snel lachende gezichten want ze wisten dat Patrick zich op een natte baan als een vis in het water voelt. Nadat de lichten gedoofd waren schoot Patrick ook daadwerkelijk als een komeet weg door als eerste de bocht in te sturen.

Met veel spanning werd er uitgekeken naar de eerste doorkomst van de Benjan-coureur, maar hij kwam nietÉ Door de tweede bocht iets te fanatiek in te sturen schoof zijn voorwiel weg. Iedereen dacht dat het inpakken en wegwezen zou zijn maar als allerlaatste kwam hij toch nog door achter de safety car. Door de val was echter de rechter voetsteun afgebroken waardoor het lastig werd om door de linkse bochten te manouvreren.

Toch wist hij zich gestaag naar voren te knokken want al na zes ronden belandde Patrick op een zevende positie. Terwijl zijn ronde tijden drie tot vier seconden sneller waren dan de kopgroep schoof Patrick in zijn enthousiasme voor de tweede keer onderuit. Deze keer was het wel over en sluiten want de machine was nu zo gehavend dat verder rijden nu niet meer mogelijk was.

Achteraf was het misschien verstandiger geweest om het iets rustiger aan te doen maar achteraf is altijd een koe in zÕn É. kijken zeggen ze hier. Deze week zal Patrick geopereerd worden aan zijn onderarmen en hoopt weer helemaal fit te zijn voor de wedstrijd op 8 augustus a.s te Anderstorp in Zweden.

Met Vriendelijk Groeten,
Patrick Lakerveld Racing.