In Hengelo Gld wordt inmiddels al 44 jaar geracet op de Varsselring. In al die jaren is er al veel veranderd aan en rond het circuit. Werd in het begin nog gereden op een klinkerweg van 3 meter breed. Inmiddels is het circuit enkele meters breder en ligt er een mooie asfaltweg. Maar dat zijn niet de enige veranderingen.
Een deel van het rennerskwartier is verhard en in de loop der jaren zijn er verschillende obstakels verwijderd. Zo ook dit jaar. Afgelopen weken zijn enkele tientallen bomen verwijderd tussen de Van Manenbocht en de Kloosterbocht in de uitloop van de Boschbocht en langs de snelle slingers op weg naar de molen.<br /> <br /> Naast het rooien van deze bomen (die elders herplant zijn) zijn op verschillende plaatsen de bermen gevlakt en glooiender gemaakt. Verder zal men dit jaar op verschillende plaatsen gaan werken met demontabele vangrails zodat ook op deze plaatsen de veiligheid verhoogd wordt. <br /> <br /> Het was de bedoeling om de Veldermansbocht en start/finish deze winter ook onder handen te nemen, maar dat is om verschillende redenen nog niet gelukt. De HAMOVE hoopt wel dat men dit voor de races van 2012 heeft kunnen realiseren.
Op de foto is een impressie te zien van het nieuwe start/finish gedeelte zoals het gepland is. Het oude start/finish gedeelte wordt dan pitstraat, het parc ferme, met een aparte op- en afgang, wordt verlegd en aan de binnenkant van het huidige circuit wordt het nieuwe start/finish gedeelte neergelegd. <br /> <br /> Door kritisch naar het circuit te kijken en het circuit, binnen de mogelijkheden, te blijven verbeteren hoopt HAMOVE nog jaren op een verantwoorde manier motorraces te organiseren.<br /> <br /> <iframe scrolling="no" frameborder="0" src="http://www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FONK%2FSuperbikes%2Faanpassingen-circuit-de-varsselring-hengelo-gld%2Ftabid%2F71%2FiNews_ID%2F25928%2FDefault.aspx&layout=standard&show_faces=true&width=450&action=like&font&colorscheme=light&height=80" style="border: medium none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>