Tijdens de 5e editie van het grootste gecombineerde motor- en autosportspektakel van Nederland, de Rizla+ Racingdays is de 250cc klasse van het programma gehaald. Het (teveel aan) geluid werd hiervoor wederom aangevoerd als excuus maar of dat de werkelijke reden is om de aanvankelijk wel in het programmaboekje opgenomen 250cc klasse te vervangen door de standaardklasse Suzuki Vobis cup is niet geheel duidelijk.
Of het massaal toegestroomde publiek ook blij is met dit soort acties van de organisatie valt nog te bezien, komt het publiek voor het racen of om straatmotoren rondjes te zien rijden?? Zoals de legendarische Motorband al eens bezong in een van hun liedjes: ÒRi-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid moar ook ut geluud.Ó
Als compensatie is de 250cc klasse nu wel toegevoegd aan het Wereldkampioenschap Superbike die in de eerste weekend van September op het TT circuit van Assen zal worden verreden. De 250cc zal hier maarliefst 2x in actie komen namelijk op donderdag wordt er een wedstrijd verreden meetellend voor het Nederlands kampioenschap en op zondag nogmaals.
Dat wil echter niet zeggen dat het raceteam de komende weken vakantie loopt te vieren. Integendeel; momenteel word er keihard gewerkt aan de Ducati Supermono van Arnold Bos die in het begin van dit seizoen onfortuinlijk ten val kwam en zelf nog niet voldoende hersteld is om de machine te bemannen. Hans zal op deze machine gaan deelnemen aan een aantal wedstrijden in het Nederlands en Europees kampioenschap Supermono. Bij deze eencilinder-viertaktklasse waarvan de eerstvolgende wedstrijd zal plaatsvinden op het circuit van Oschersleben op 12 en 13 augustus tijdens de alhier gehouden speedweek zal Hans als herintreder gaan proberen de gevestigde orde het leven zuur te maken. Hans won op 18 juli j.l. reeds een wedstrijd op dit circuit in de Duitse IG-Koenigsklasse met de 250cc Honda zodat Hans met de nodige circuitkennis op de Ducatie Supermono kan stappen.
Hans Smees die in het begin van zijn raceloopbaan ook al eens een volledig jaar in de Supermono klasse aan de start kwam en destijds als 2e eindigde in de eindstand wil graag nog eens vlammen in deze klasse, dit betekent echter geenszins dat men er nu minder aandacht aan 250cc zal worden gegeven. Hans: ÒDe 250cc is en blijft mijn hoofddoel, dit jaar gaat het beter dan ooit en we gaan dan ook op dezelfde voet door met hopelijk nog meer klinkende resultaten. Mijn optreden in de supermono klasse zie ik meer als een mooi extraatje en een hele mooie gelegenheid om extra trainingskilometers te maken. Ik ben dan ook erg blij met deze samenwerking met Arnold Bos.Ó