Het is nog onzeker of Dani Pedrosa op tijd fit zal zijn om deel te kunnen nemen aan de laatste Grand Prix van het seizoen in Valencia. Dit nieuws liet de Repsol Honda coureur donderdag zijn fans weten via zijn persoonlijke blog op de site van sponsor Repsol.
Dani Pedrosa raakte onlangs tijdens de tweede vrije training van de Japanse Grand Prix in Motegi bij een stevige crash geblesseerd aan zijn schouder, been en voet. De Repsol Honda coureur werd enkele dagen later in Barcelona geopereerd aan zijn schouder en werkt sindsdien een strak revalidatie programma af met als doel om op tijd fit te zijn voor de laatste Grand Prix van het seizoen welke van 11 t/m 13 november verreden wordt op het Ricardo Tormo circuit in Valencia
Of dit ook daadwerkelijk zal lukken is echter nog onzeker, dit liet de Repsol Honda coureur vandaag weten op zijn persoonlijke blog op de site van sponsor Repsol.
“Het gaat elke dag iets beter. De fysiotherapie gaat goed en op dit moment is het enige waaraan ik denk wanneer ik weer kan racen. Ik werk er hard aan en heb mijn zinnen erop gezet om er in Valencia weer bij te zijn, maar op dit moment ben ik er nog niet zeker van of dat mogelijk zal zijn. Hierover kan ik volgende week pas meer zeggen. Ik hou jullie op de hoogte.”
Tijdens de voorgaande Grand Prix weekenden in Japan, Australië en Maleisië werd Pedrosa in Japan en Maleisië vervangen door HRC testcoureur Hiroshi Aoyama terwijl op het circuit van Phillip Island de Amerikaan Nicky Hayden als teamgenoot optrad van Marc Marquez.
De momenteel in het World Superbike uitkomende Hayden liet in Australië een sterke indruk achter, dit ondanks dat hij tijdens de wedstrijd van zijn machine werd gereden door de dat weekend voor zijn thuispubliek acterende Jack Miller. Mocht Pedrosa niet op tijd hersteld zijn en in Valencia niet aan de start kunnen verschijnen dat lijkt de Honda WorldSBK Team coureur de belangrijkste kandidaat om opnieuw als invaller op te gaan treden. Saillant detail daarbij zal zijn dat het in dat weekend precies tien jaar geleden is dat Hayden op hetzelfde circuit tot MotoGP wereldkampioen gekroond werd, ja precies…en dat ook nog eens op een Repsol Honda machine.