Can Öncü is er dit weekend na lange afwezigheid weer bij op het Circuit de Nevers Magny-Cours in de World Supersport klasse. De Kawasaki Puccetti Racing coureur liep als gevolg van een crash in Race 2 op het TT Circuit Assen een zware armblessure op waardoor hij lang moest revalideren.
Kawasaki Puccetti Racing kan voor het eerst sinds de ronde op het TT Circuit Assen in april weer een beroep doen op FIM Supersport World Championship-coureur Can Öncü. In de tweede World Supersport race op zondag 23 april op het TT Circuit Assen kwam de Turkse coureur zwaar ten val in de Haarbocht en werd zijn arm geraakt door een andere motor. Hij brak hierbij zijn ellepijp en spaakbeen maar het grootste probleem was zenuwbeschadiging waardoor hij zijn arm lange tijd niet kon bewegen.
Een lange revalidatie volgde en onlangs stapte Öncü voor het eerst weer op zijn Kawasaki Ninja ZX-6R-machine op het circuit van Cremona in Italië. Het bevestigde dat Öncü nu voldoende hersteld is om terug te keren in de strijd in het World Supersport kampioenschap met nog vier raceweekenden en acht individuele races te gaan.
De verwachting is dat zelfs een getalenteerde rijder als Öncü, die dit seizoen tijdens de tweede ronde in Mandalika zijn baanbrekende eerste WorldSSP-racezege boekte, wat tijd nodig zal hebben om weer op volle snelheid te komen na zo’n lange tijd afwezig te zijn geweest van competitieve actie.
In Magny-Cours gaat het meer om een succesvolle overgang terug naar de racemodus dan om bijzonder ambitieuze resultaten voor Öncü, vooral omdat het seizoen dit weekend voor alle rijders weer begint na een lange zomerstop in wedstrijdverband. De Turkse coureur staat veertiende in de tussenstand van het kampioenschap dankzij zijn overwinning in de eerste race in Mandalika en sterke puntenscores in zijn andere drie races van het seizoen 2023 tot nu toe.
Can Öncü: “Ik ben erg blij dat ik terug ben bij Kawasaki Puccetti Racing op Magny Cours en dat ik weer op mijn Ninja ZX-6R kan rijden. Ik heb hard gewerkt om mijn fysieke problemen, veroorzaakt door mijn crash in Assen, op te lossen en de test in Cremona heeft bewezen dat ik klaar ben om weer te racen. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik geleidelijk aan mijn vorm en gevoel met mijn motor weer kan opbouwen en ik weet zeker dat het team me zal helpen om deze doelen te bereiken.”
Handige links Pirelli French Round:
Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
Fotoverslag
Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen
Facebook | Instagram | X | Threads | YouTube
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?
Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:
NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’
Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.
Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen
Facebook | Instragram | X | Threads | YouTube
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?
Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:
NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’