Het Pevada Holland Racing Team gaat zich met coureur Mark van Daalen in 2007 compleet concentreren op het Brits kampioenschap 125 cc. De wedstrijden worden verreden tijdens de ronden voor het British Superbike Kampioenschap.
Na een compleet EK seizoen in 2006, wat overigens zeer naar tevredenheid als 23ste in de eindstand werd afgesloten, hebben we een nieuwe uitdaging gevonden in de BSB kampioenschap 125GP. De wedstrijden worden verreden tijdens de Britse Superbike weekenden en die kalender telt maar liefst 13 races op 11 verschillende circuits!! Op 4 van deze circuits heeft Mark al eerder ervaring opgedaan en die ervaring heeft geleerd dat het voor Mark mogelijk moet zijn om in de punten te rijden. Punten halen in alle 13 races is dan ook de doelstelling van het team voor het seizoen 2007 wat tevens ook een aardige duit aan prijzengeld oplevert.
Om optimaal aan de start te verschijnen voor de eerste wedstrijd, welke op 9 april op Brands Hatch zal worden verreden, is het team druk bezig om de 125 cc Honda te prepareren. Het blok, getuned door de bekende Belgische tuner Johan Luyten, krijgt een 2007 update en die update geeft voldoende vermogen om goed mee te kunnen doen in het Engels kampioenschap.
Daarnaast is het team opnieuw bezig met het ontwikkelen van een roterend inlaatsysteem.
"Een aantal jaren geleden zijn we al eens bezig geweest met het ontwikkelen van een roterend inlaatsysteem. We hadden toen een systeem ontwikkeld dat werd aangedreven via de krukas. Dat bleek uiteindelijk echter niet optimaal te werken. Via Samba uitlaten is het systeem toen wel bij Jan Thiel terecht gekomen waarna het systeem door hem verder is verfijnd en doorontwikkeld voor Aprilia. De aandrijving door de krukas is daarbij vervangen door een aandrijving via de balansas. Onder leiding van vader en zoon Schuurmans zijn wij nu ook aan het werken met een roterend inlaatsysteem met aandrijving via de balansas. Met veel nieuwe ideeën en beter materiaal hebben we goede hoop dat dit een forse aanvulling kan leveren op het al aanwezige vermogen. In februari gaan we het systeem uitgebreid testen op de testbank en ik hoop er in maart nog een ergens op een circuit mee te kunnen testen,"
aldus Mark.
Het team heeft bewust gekozen om in 2007 in Engeland te gaan rijden.
"We hebben de afgelopen jaren elk seizoen wel een paar wedstrijden meegepikt in Engeland. De organisatiestructuur en het competitieniveau zijn eigenlijk precies wat we zoeken. Daarnaast is de sfeer en ambiance werkelijk fantastisch. Gemiddeld worden de wedstrijden bezocht door zo'n 25000 toeschouwers die werkelijk voor iedereen op de banken gaan. Het veld in de 125 cc telt gemiddeld een 40-tal coureurs en uiteraard is het rijden van 13 wedstrijden op 11 verschillende circuits ook niet te versmaden."
Het team heeft de naam een klein beetje aangepast. Het woord Holland is in de teamnaam opgenomen om zo aan het Engelse publiek te laten zien dat de afkomst niet wordt verloochend. Ook de nieuwe kleurstelling van de racer laat de nationaliteit duidelijk naar voren komen. De motor wordt geheel oranje met zwarte nummerplaatvakken en zwarte wielen. Een nieuw rood-wit-blauw pak zal de Hollandse afkomst nog eens extra versterken.
Het BSB kent weliswaar een erg drukke kalender maar zoals het er nu voor staat biedt die kalender wel de mogelijkheid om de ONK wedstrijd in het Belgische Spa Francorchamps te rijden.
"Spa Francorchamps behoort tot mijn meest favoriete circuits en als het enigszins mogelijk is wil ik daar dan ook bijzonder graag rijden,"
besluit de Leidschendammer.