De Limburgse motorcoureur Kevin van Leuven gaat volgend seizoen een stap hogerop. De coureur uit Swolgen blijft het British Superbike kampioenschap trouw maar zal binnen het kampioenschap overstappen van de 600cc naar de zwaardere 1000cc klasse.
Na twee seizoenen te hebben deelgenomen in de British Stock 600 klasse met het Engelse G&S Team is het voor Kevin Leuven tijd voor wat anders. <br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>“De afgelopen 2 seizoenen ben ik in de Stock 600 van het British Superbike uitgekomen. Het eerste jaar ging al geweldig goed en eindigde ik op een gedeelde tiende plek. Dit jaar heb ik door de nodige problemen niet datgene kunnen laten zien wat ik zelf verwacht had. Een derde jaar in de Stock 600 is vanwege mijn leeftijd niet meer mogelijk. Tijd voor wat anders dus. Het racen in Engeland bevalt me zo goed , dat we de opties voor komend jaar daar op gericht hebben. We hadden de keuze om of de Supersport klasse , of de Stock 1000 klasse te gaan rijden. De Supersport klasse was voor ons financieel echter niet haalbaar omdat deze klasse 2 wedstrijden per weekend rijdt, en daardoor te duur is."</p> </blockquote>
Vanaf het komende seizoen zal de Limburgse coureur dan ook uitkomen in de Superstock 1000 klasse van het prestigieuze British Superbike Championship..<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Deze klasse behoort tot een van de meest competitieve raceklasse van de wereld. We hebben de afgelopen 2 jaar voor G&S Racing gereden dit is zo goed bevallen dat we komend seizoen opnieuw voor het team gaan rijden. Team baas Mark Fisher wilde ook graag met ons verder. Tom Fisher word mijn teamgenoot in de Stock 1000 klasse, en mogelijk komt er nog een jonge rijder bij die mijn plaats in de stock 600 over zal nemen. Ik heb tijdens de voorjaarstraining begin dit jaar al de 1000 gereden en ik moet zeggen dat dit me goed beviel. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze overstap goed zal verlopen. We zullen met de nieuwe Kawasaki ZX 10 R uitkomen, en volgens de kenners moet dit een goede motor zijn waar veel van wordt verwacht. Ik heb er al ontzettend veel zin in, maar het is nog even geduldig wachten op de voorjaarstrainingen en de start van het seizoen!”</blockquote> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>