Na zijn mislukte WK Superbike avontuur wist Tommy Hill met goede prestaties tijdens enkele Brits Superbike races een plaats voor het 2010 seizoen te veroveren, hij zal bij Worx Suzuki de teamgenoot van Yukio Kagayama worden.
Na een indrukwekkende kwalificatie voor de World Superbike ronde op Silverstone had Tommy Hill zich zodanig in de kijker gereden dat hij voor het seizoen 2008 een plek kreeg in het Althea Honda Supersport team. Het zou echter een rampzalig seizoen worden voor de Brit die bij zijn eerste test met het team buiten zijn schuld zijn dijbeen brak om vervolgens datzelfde dijbeen negen maanden later op de Nürburgring bij zijn debuutrace in het WK Supersport nogmaals te breken toen Arne Tode in de eerste bocht meerdere rijders onderuit reed.
Ondanks in 2008 niet of nauwelijks gereden te hebben werd Hill toch gepromoveerd naar de Superbike tak van het team maar tegenvallende resultaten en de kredietcrisis zorgden ervoor dat Hill voortijdig door het team aan de kant werd gezet.
Na die tijd reed Hill enige races in het Brits Superbike voor het Worx Suzuki team als vervanger van de geblesseerde Sylvain Guintoli, later in het seizoen zou Hill nog enkele races voor Hydrex Honda racen. Door zijn goede prestaties kreeg Hill meerdere aanbiedingen voor het 2010 seizoen en hij koos uiteindelijk voor het Worx Suzuki team.
"Er was veel interesse voor me maar het kwam voor mij neer op twee opties, Hydrex Honda of Worx Suzuki. Ik koos voor Suzuki omdat ik het gevoel had dat het voor de lange termijn beter zou zijn als ik zou rijden voor een team met fabrieksconnecties," vertelde Hill.
"Tommy deed het geweldig toen hij dit jaar voor ons reed. Hij is jong maar brengt al een hoop ervaring met zich mee en dat hij na twee echt slechte jaren met al die blessures en teleurstellingen zo terug kan komen is heel bijzonder," vertelde teammanager Jack Valentine.
Hill zal in het team de teamgenoot worden van Yukio Kagayama die ‘geruild’ heeft met Sylvain Guintoli die nu in het Alstare Suzuki team gaat rijden.