Afgelopen maandag kondigde de organisatie van het Brits Superbike aan dat de V2 machines per direct 10 kilo extra gewicht aan boord moeten hebben. Als gevolg van deze wijziging heeft het Airwaves Ducati team besloten niet deel te nemen aan de races op Donington Park.
Teameigenaar Darryl Healey staat ook perplex en heeft geen goed woord over voor de klagende teams en de organisatie.
"Ik ben hoogst verbaasd dat deze wijziging na nog maar drie raceweekends is ingevoerd en dan ook nog eens maar vier dagen voor een volgend raceweekend. Als team hebben we tienduizenden ponden geïnvesteerd aan de ontwikkeling van de 1098R op basis van wat wij als een ast reglement zagen maar nu blijkt dat de organisatie dit kan aanpassen wanneer zij willen. Dit is geen situatie waar ik en het team ons lekker bij voelen. Er kan dit jaar weliswaar weinig aan veranderd worden maar in de toekomst is een ‘vast’ technisch reglement echt noodzakelijk," aldus Healey.
"Waar het op neer komt is dat we niet de meest competitieve machine hebben voor wat betreft prestaties, wat voor iedereen duidelijk is, maar onze rijders zijn de eerste zes races heel erg constant geweest en daarom heeft Shane de leiding in het kampioenschap. Als onze concurrenten constanter waren geweest dan zou onze voorsprong een stuk minder groot zijn geweest. Het grappigste van alles is nog dat toen we in oktober vorig jaar verzochten om uit veiligheidsoverwegingen niet standaard zuigers te mogen gebruiken dat dat door alle teams werd afgekeurd, nu willen ze juist dat er niet standaard onderdelen op de machine komen."