HomeNationaalBijzondere prestatie team OosterveenÕs olie

Bijzondere prestatie team OosterveenÕs olie

Met dank aan de fam. Lentink van CRT Holland konden Manu‘l en Jo‘l vrijdag 22 mei de hele dag volop trainen om hun motor optimaal af te stellen voor de wedstrijd en daar werd door beiden dankbaar gebruik van gemaakt.

Helaas werd er in de middag een technisch probleem geconstateerd aan de motor van Jo&euml;l wat niet direct verholpen kon worden. Besloten werd om het getunede race blok te vervangen en de enige optie daarvoor was een standaard straatblok met aanzienlijk minder pk&rsquo;s, maar dat was nog altijd een betere optie dan niet rijden.<br /> <br /> Op de vrijdag hadden Manu&euml;l en Jo&euml;l niet de beschikking over hun vaste monteurs. Omdat Raceteam Oosterveen&rsquo;s Olie nog op zoek was naar versterking voor het team, werd een tweetal monteurs uitgenodigd om op vrijdag mee te draaien. Vooraf kon uiteraard niet worden vermoedt dat er een technisch probleem zou ontstaan, maar dit was voor Laurens Boer en Jeroen Boree wel een uitgelezen kans welke ze naar ieders tevredenheid met beide handen aanpakten. De versterking was een feit en met dank aan eveneens de hulp van Folkert Hoekstra (vader van coureur Roel Hoekstra) kon de motor van Jo&euml;l om 2 uur &rsquo;s nachts weer worden gestart.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong> Rita Galba (teammanager):</strong> &ldquo;Toen wij er via Edwin Ott achter kwamen met welk probleem wij te doen hadden werd er door Laurens en Jeroen zeer snel geschakeld en dat was voor ons voldoende aanleiding om met deze twee mannen verder te gaan, grote klasse&rdquo;.</blockquote><br /> De wedstrijddag begon met regen en daarom vertrokken Manu&euml;l en Jo&euml;l de eerste kwalificatie op volle regenbanden. Na een aantal ronden kwam Manu&euml;l in zijn ritme en verbeterde keer op keer zijn tijd met een keurige P5 als resultaat. Bij Jo&euml;l duurde dat iets langer en toen hij wilde aanzetten voor een snelle ronde ging er voor hem in de Strubben een coureur hard onderuit met een rode vlag en einde kwalificatie als gevolg. Helaas voor hem kwam hij daardoor niet verder dan P21.<br /> <br /> Voor de tweede kwalificatie begon het wederom licht te regenen en leek het asfalt te nat voor droogweer banden. Omdat het toch droger was dan verwacht, kwam eerst Manu&euml;l binnen voor een bandenwissel en daarna Jo&euml;l. Toen Manu&euml;l na zijn outlap op stoom kwam ging het bij het uitkomen van de Haarbocht genadeloos mis. Met een enorme highsider werd hij snoeihard van zijn motor gegooid en kwam daarbij heel gemeen op zijn linker enkel terecht die volledig dubbel sloeg. Voor Jo&euml;l was dit aanleiding om toch maar rustig aan te doen, kwam niet in zijn ritme en zakte naar P25 op de starting grid.&nbsp;<br /> <br /> Manu&euml;l, die door zijn crash niet verder kwam dan P26, werd vanwege de hevige pijn aan zijn linker enkel over gebracht naar het Medical Center voor verder onderzoek. Gelukkig werd er geen ernstig letsel geconstateerd en kon hij zich, met koude kompressen om zijn enkel, zo goed mogelijk gaan voorbereiden op de wedstrijd.

Vlak voor de wedstrijd besloot Manu&euml;l om ondanks de hevige pijn toch van start te gaan. Met moeite kreeg hij zijn voet in de laars en moest geholpen worden bij het wegrijden. Beiden stonden naast elkaar op de voorlaatste rij op de starting grid. Bij de start kwam Jo&euml;l redelijk weg en stuurde als voorlaatste de Haarbocht in. Voor Manu&euml;l leek het uit te draaien op een waar fiasco toen zijn motor net voor de start afsloeg en hij deze met moeite weer aan de praat kreeg. De safetycar ging hem voorbij en het hele veld was al via de Haarbocht uit het zicht verdwenen.&nbsp;<br /> <br /> Jo&euml;l had kans gezien om een paar plaatsen te winnen en kwam na de eerste ronde als 23e door. Ondanks het gebrek aan vermogen vocht hij zich verder naar voren en kwam uiteindelijk als 21e over de finish, een positie waar hij niet tevreden mee kon zijn, of toch wel?<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Jo&euml;l:</strong> &ldquo;Dit was misschien wel de beste race die ik ooit heb gereden. Het was natuurlijk een kansloze missie, maar ik heb nog nooit zo hard kunnen pushen. Alles voelde perfect aan en het gebrek aan vermogen kon ik voor een groot deel in de bochten weer goed maken en heb zelfs een aantal posities kunnen winnen. Ik kijk dan ook uit naar de volgende wedstrijd wanneer ik weer kan beschikken over mij eigen race blok en wil de monteurs bedanken voor het vele werk dat ze hebben geleverd&rdquo;.</blockquote><br /> Manu&euml;l was een man met een missie en verbaasde menigeen toen hij bij de eerste doorkomst vanuit een hopeloze situatie al een positie winst had geboekt. De daarop volgende ronden kwam hij steeds verder naar voren en passeerde de &eacute;&eacute;n na de andere coureur om uiteindelijk, gestart als 28e met een straatlengte achterstand als 12e over de finish te komen. Met een van pijn vertrokken gezicht werd hij van de motor afgeholpen en kon geen stap meer verzetten, maar toen kwam het besef en verscheen er een glimlach op zijn gezicht.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><strong>Manu&euml;l:</strong> &ldquo;Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb. Bijna wilde ik het opgeven bij de start, maar toen ik eenmaal van de plek kwam ben ik er vol voor gegaan. Jammer dat de wedstrijd niet een ronde langer heeft geduurd, want dan had ik er zeker nog &eacute;&eacute;n gepakt. Lopen gaat nu even niet meer, maar de volgende keer ben ik weer helemaal fit om ervoor te gaan en ben blij met mijn nieuwe Dainese laarzen want die hebben absoluut erger letsel voorkomen&rdquo;. &nbsp;&nbsp;</blockquote><br /> Wilt u dit spektakel ook eens live meemaken, kom dan zaterdag 6 juni naar het TT circuit van Assen, de toegang is gratis. Wilt u onze coureurs persoonlijk supporten, bezoek dan onze website via <a href="https://www.racesport.nl/CMS/iNews/tabid/85/ctl/Edit/mid/411/www.oosterveensracing.nl/fanclub/" target="_blank">www.oosterveensracing.nl/fanclub/</a> en bekijk de mogelijkheden. &nbsp; &nbsp; <p><br /> </p> <p>&nbsp;&nbsp; &nbsp;</p> <p><span style="line-height: 16px; font-family: arial;"><a href="http://bit.ly/1IWxdmC" target="_blank" style="color: #000000; font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">Compleet tijdschema en volledige uitslagen Pinkster races Oss</a></span><br /> <br /> </p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>

Gerelateerde berichten
Gerelateerd

Winkelwagen0
Er zijn nog geen producten aanwezig