Pecco Bagnaia heeft zijn contract verlengd met Ducati Corse. De Italiaan zal daardoor ook in 2023 en 2024 op de Ducati Desmocedici GP van het Ducati fabrieksteam te zien zijn in de MotoGP klasse.
Het mag geen verrassing heten dat Pecco Bagnaia zijn contract met Ducati Corse heeft verlengd. Zijn huidige contract loopt nog door tot eind 2022 en met dit nieuwe contract zijn daar twee jaren aan toegevoegd, waarmee de sympathieke Italiaan sowieso tot het einde van 2024 voor het fabrieksteam van Ducati zal rijden.
Na twee seizoenen bij Pramac Racing op de Ducati, waar hij in 2020 zijn eerste podiumfinish behaalde in de MotoGP klasse, promoveerde de Moto2 kampioen van 2018 in 2021 naar het fabrieksteam van Ducati. Hier leek Bagnaia zijn ware doorbraak te maken met maar liefst zes pole positions en negen podiumfinishes waarvan vier overwinningen.
Alvorens de start van het seizoen 2022 liet Bagnaia weten dat hij graag met Ducati door wil gaan en maakte het management van Ducati kenbaar dat ze hem ook graag zo snel mogelijk wilden vastleggen. De handtekeningen zijn dus gezet en daarmee is één van de twee plaatsen bij het Ducati Lenovo Team dus al tot en met 2024 bezet.
Pecco Bagnaia: “Ducati rijder zijn in de MotoGP is altijd mijn droom geweest. Het feit dat ik nog twee seizoenen door kan gaan met het Ducati Lenovo Team maakt me blij en trots. Ik heb een rustige en vertrouwde omgeving gevonden in het fabrieksteam. Ik voel me erg verbonden met mijn team en weet dat we samen geweldige dingen kunnen doen. Nu kan ik me concentreren op het leveren van goede prestaties in dit kampioenschap. Ik wil Claudio [Domenicali, Ducati CEO], Gigi [Dall’Igna, Ducati Corse General Manager], Paolo [Ciabatti, Ducati Corse Sporting Director], Davide [Tardozzi, Ducati Lenovo Teammanager] en al het personeel van Ducati Corse heel erg bedanken. Ik zal proberen om hun vertrouwen terug te betalen met mijn resultaten op het circuit!”
Luigi Dall’Igna (General Manager – Ducati Corse): “We zijn verheugd om Bagnaia voor nog eens twee seizoenen bij ons te hebben. Sinds hij in 2019 bij Ducati aankwam heeft Pecco laten zien dat hij veel talent heeft, over het vermogen beschikt om onze Desmosedici GP heel goed te interpreteren en zich aan te passen om er in elke omstandigheid mee te rijden. Hij deed dat vooral in het laatste seizoen, waarin hij een aanzienlijke groei doormaakte en meestreed voor de wereldtitel. De manier waarop hij de races in Aragón, Misano, Portimão en Valencia leidde en vier fantastische overwinningen behaalde, is het bewijs van zijn volwassenheid als rijder. Met deze geweldige kwaliteiten zijn we er zeker van dat hij het potentieel heeft om met ons voor de titel te gaan”.
De grote vraag is wie de teamgenoot van Bagnaia wordt of blijft bij het Ducati fabrieksteam. Mag Jack Miller blijven of besluit Ducati om de zeer indrukwekkende Jorge Martin naar het fabrieksteam te halen? Of wordt het wellicht weer een volledig Italiaans team met Enea Bastianini? Een luxeprobleem bij Ducati Corse waar men ongetwijfeld al een hele tijd bezig is om de puzzelstukjes op de juiste plaats te krijgen.
Racesport.nl Supporter
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen en daarnaast ook nog eens regelmatig kans maken op fantastische prijzen?
Word dan nu Racesport.nl supporter. Meer info: www.racesport.nl/supporter