Chassisfabrikant Kalex Engineering heeft eerder deze week op het Ricardo Tormo circuit in Valencia een succesvolle test uitgevoerd met de nieuwe Kalex Triumph Moto2 machine, de machine waarmee van het seizoen 2019 gereden zal worden in de middenklasse van het MotoGP wereldkampioenschap.
In 2018 zal de Moto2 klasse voor het laatst in actie komen met een Honda krachtbron. Vanaf 2019 zullen alle motoren voorzien worden van een Triumph 765cc driecylinder motorblok. Veel chassisfabrikanten werken momenteel hard aan de ontwikkeling van een chassis welke geschikt is voor krachtbron van Britse makelaardij.
Zo ook het Duitse Kalex Engineering, zij waren begin deze week zover dat er voor het eerst getest kon worden op hey circuit. Kalex reisde af naar het Ricardo Tormo circuit in Valencia voor een driedaagse rollout test. De Zwitser Jesko Raffin werd aangetrokken als testcoureur en reed maandag en dinsdag een groot aantal ronden op het Spaanse circuit. Helaas bleef het bij slechts twee dagen, regen en veel te koude omstandigheden zorgden ervoor dat de derde dag afgeblazen moest worden.
Ondanks deze tegenvaller keken Kalex Engineering en Raffin terug op een geslaagde eerste test.