Er zal vanaf het seizoen 2017 een nieuwe klasse worden toegevoegd aan het FIM CEV Repsol; de European Talent Cup, een opstap klasse waarin jonge rijders op gelijkwaardig materiaal en voor een gereduceerde prijs kennis kunnen maken met de internationale wegrace wereld.
Omdat de stap naar het Moto3 Junior World Championship voor veel jonge coureurs een hele grote stap is heeft het FIM CEV Repsol vanaf het seizoen 2017 een nieuwe opstap klasse aan het kampioenschap toegevoegd voor talenten in de leeftijdsgroep van 13 t/m 17 jaar. De jonge talenten zullen allemaal op een (nagenoeg) standaard Honda NSF 250 R aan de start verschijnen – definitief technisch reglement zal zeer binnenkort bekend gemaakt worden.
Dorna zal speciaal voor deze nieuwe categorie 17 gereviseerde (standaard) machines van de Asia Talent Cup beschikbaar stellen en te koop aanbieden voor de deelnemers. Deze motoren – die standaard zijn en dus nog niet de toegestane wijzigingen hebben ondergaan – zullen aangeboden worden voor de prijs van € 4200,00 (exclusief BTW) plus een borg van € 5000,00 die aan het einde van het seizoen terugbetaald zal worden indien de rijder &team deelgenomen heeft aan het gehele kampioenschap.
Degene die belangstelling heeft voor de aankoop van één of meerdere van deze machines heeft tot 15 februari aanstaande de tijd om te reageren via het mailadres [email protected]. In deze mail dient de naam van het team en de rijder vermeld te worden die op de gevraagde machine van start zal gaan in de European Talent Cup. Vervolgens zullen na 15 februari de teams en de rijders die in aanmerking komen voor deze machines bekend gemaakt en geïnformeerd worden. Vervolgens dient men de rijder definitief in te schrijven voor het kampioenschap en de formaliteiten en betalingen af te handelen.
Op hetzelfde moment zal Dorna ook een viertal gereviseerde Honda NSF 250 R blokken van de Asia Talent Cup te koop aanbieden. De prijs voor deze blokken is vastgesteld op € 1,400.00 (exclusief BTW). De blokken zijn beschikbaar voor alle deelnemers aan de European Talent Cup; dus niet alleen voor de kopers van de door Dorna aangeboden motorfietsen.
Reglement en voorschriften:
(1) Born between 2000 and 2004 (both inclusive).
(2) Engine and rolling chassis totally standard with the following spare parts: brake hose, caliper and front brake pump, brake discs of the same material and diameter as the original, brake pads, semi-handlebars, footrest and pegs, break leavers, rear brake lever and shift lever, steering damper, chain, sprocket, ring and pinion, liquids and oil, filters, exhaust, limited quick- shifter, fork springs and shock absorber spring, clutch discs, clutch separators.
Fairings with the same shape and appearance as the original, modifiable sub-frame with limitations and limited data acquisition.
(3) – Completely disassembled and revised motorcycle.
- Chassis/swing-arm 10.000km approx.
- Standard suspensions with one year of use (approx. 3,000km)
- New brand new brake system except rear caliper with 1 year of use (3,000km aprox.)
- New 34, 35, 36 standard developments.
- Standard exhaust system with 1,000km approx.
- Engine: oil-sump with 4,000km approx. connecting rods, pistons, valves … with 1.000km approx.
(4) These engines have oil-sumps with 5,000km approx. connecting rods, pistons, valves … with 1,500km approx.