Joshua Brookes en Karel Abraham maakten onlangs in Jerez hun debuut op de Milwaukee BMW. Het tweetal was de afgelopen dagen te vinden op het Motorland Aragon circuit voor een tweede en afsluitende test alvorens af te reizen naar Phillip Island.
Het Milwaukee BMW team maakte de afgelopen winter niet alleen de overstap van Yamaha naar BMW, het kampioensteam uit het British Superbike Championship zal met British Superbike kampioen Joshua Brookes en ex MotoGP coureur Karel Abraham tevens haar debuut maken in het World Superbike kampioenschap.<br /> <br /> Onlangs werd er in Jerez voor het eerst in de compleet nieuwe samenstelling getest. Na de eerste shakedown op het Zuid Spaanse circuit bleek het verschil met de toprijders dusdanig dat er besloten werd om nog een extra test in te lassen op het Motorland Aragon circuit.<br /> <br /> Afgelopen week woensdag en donderdag was het zover en werkten Brookes en Abraham – samen met een aantal Kawasaki teams – opnieuw een tweedaagse test af op hun nieuwe BMW S 1000 RR motoren. Ondanks dat het weer af en toe roet in het eten gooide (regen en harde wind) konden er diverse nieuwe onderdelen en afstellingen getest worden.
Brookes liet na afloop weten dat de test als zeer nuttig kan worden beschouwd en dat men zeker de nodige progressie had weten te boeken vergeleken met de eerste test in Jerez:<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Het was voor iedereen lastig vanwege de harde wind, maar ondanks dit hebben we beide dagen de nodige ronden kunnen rijden en dat was wel handig. We hebben enige vooruitgang weten te boeken wat betreft de vering, maar helaas hebben we nog steeds niet de juiste schokbreker die deze problemen oplost. De voorkant werkt vrij goed, maar we hebben echt problemen met de achterkant. We hebben een grote verandering gemaakt waardoor het draaien en het veren wel verbeterde, maar het probleem is nu dat ik totaal geen side grip meer heb. Het was donderdag iets warmer waardoor ik iets harder kon pushen. We hebben een aantal afstellingen van afgelopen jaar gebruikt, aan het eind voelde dit wel iets beter maar het is nog steeds zoals we het graag willen hebben. We krijgen nog op tijd een aantal nieuwe onderdelen van Ohlins en Suter alvorens we naar Phillip Island vertrekken en die ons moeten helpen, dit omdat we weten dat de fiets nog veel beter kan. Voorafgaand aan de eerste wedstrijd hebben we nu onze data van Jerez en Aragon, en ik kijk er daarnaast ook nog eens heel erg naar uit om te mogen gaan racen op het circuit van Phillip Island, mijn thuiscircuit.”</blockquote><br /> Ook voor Abraham was de test op Motorland Aragon een zeer nuttige ervaring. De Tsjech, die afgelopen seizoen nog actief was in de MotoGP klasse en tijdens de voorgaande test in Jerez voor het eerst in actie kwam op een World Superbike machine, concentreerde zich op het zich verder eigen maken van de BMW S 1000 RR en de daarbij behorende nieuwe rijstijl.<br /> <br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Woensdag was lastig vanwege de harde wind, maar we konden in de pitbox gelukkig veel nuttig werk doen aan de achtervering en de electronica. Op donderdag konden we de nodige ronden rijden en heb ik opnieuw veel geleerd. Ik kreeg ’s middags te maken met een klein technisch probleem, gelukkig konden we dit vrij snel verhelpen en snel weer verder gaan met het testwerk. Het was jammer dat we vanwege het weer niet alles konden doen wat we vooraf gepland hadden, maar ondanks dit was de test zeker zinvol. Ik heb weer veel geleerd over mijn rijstijl en hoe ik de motor beter werkend kan krijgen. Ik kijk nu uit om naar Phillip Island te gaan; het is een baan waar ik graag rij, en daarnaast zal de laatste en afsluitende test een hele belangrijke voor ons zijn.”</blockquote><br /> De laatste en afsluitende wintertest wordt verreden op 22 en 23 februari op het circuit van Phillip Island, het circuit waar enkele dagen later de eerste ronde van het 2016 World Superbike kampioenschap wordt verreden. <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <div><br /> </div> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>