MotoGP: Quotes na kwalificatie Motul Dutch TT

79

#DutchGP Ð Valentino Rossi heeft in Assen de ban gebroken met zijn eerste MotoGP pole positie sinds Valencia 2014. De Italiaan wordt vergezeld door Aleix Espargaro en Marc Marquez. In de Moto2 ging de pole naar Johann Zarco en Enea Bastianini was de snelste in de Moto3 klasse.

<strong>Valentino Rossi &ndash; Movistar Yamaha &ndash; Pole&nbsp;</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> &ldquo;De pole pakken is altijd belangrijk en om dat te doen in Assen geeft een heel speciaal gevoel. Op mijn dashboard kon ik gelijk zien dat ik de snelste was en samen met de reactie van de fans deed dat me erg goed! In de vrije trainingen had ik gelijk veel vertrouwen met de machine. Iets dat in de overige weekenden nogal eens ontbrak. Hierdoor ging ik veel sterker de kwalificatietraining in. Het nieuwe chassis heeft daar erg aan mee geholpen. Ook op wat oudere banden geeft de machine me een veel beter gevoel. Wat betreft het kampioenschap komt deze pole op het beste moment dat er is. De laatste races was ik niet 100%, maar ik hier sta ik er veel beter voor. Wat dit allemaal betekent zal echter pas morgen om twee uur blijken, als de race begonnen is.&rdquo; </blockquote><br /> <strong>Aleix Espargaro &ndash; Ecstar Suzuki &ndash; 2e&nbsp;</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;In de eerste vrije trainingen had ik een heel slecht gevoel met de motor en dus hebben we de hele setting om moeten gooien. Pas in de vierde vrije training had ik het gevoel terug gevonden en dat kostte me misschien wel de pole. In de vrije trainingen merkte ik al dat er hier vrij weinig verschil is tussen de medium achterband en de zachte achterband, dus waarom ik in de kwalificatie ineens zoveel sneller ben kan ik ook niet goed verklaren. Ik voelde me in ieder geval goed en alles viel op zijn plaats. We hebben wat verschillende settings geprobeerd om het starten te verbeteren en dat is goed gelukt. We zijn nog niet op ons best, maar met de korte run naar de eerste bocht moeten we er zeker beter uit zien te komen dan in Barcelona!&rdquo;</blockquote>







<strong>Marc Marquez &ndash; Repsol Honda &ndash; 3e&nbsp;</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">&ldquo;Voordat we naar Assen kwamen wisten we dat het voor de Honda een moeilijk circuit zou worden, dus het valt me eigenlijk nog mee hoe goed we concurrentie kunnen bieden aan de Yamaha&rsquo;s. In de trainingen hebben we veel kleine dingen geprobeerd en ik heb een goed ritme kunnen vinden. Ik merk dat het 2014 chassis een stuk meer vergevingsgezind is, waardoor ik meer kan pushen. Voor morgen is de start van cruciaal belang omdat het op Assen moeilijk inhalen is. Als we een goede start hebben dan ben ik ervan overtuigd dat we kunnen strijden voor de overwinning.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Johann Zarco &ndash; Ajo Motorsports &ndash; Moto2 Polesitter</strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> &ldquo;Dit weekend was ik vanaf het begin snel en dat is heel belangrijk in de Moto2. Daar speelt consistentie een hele belangrijke rol. Assen is geen gemakkelijke baan. Het eerste gedeelte is langzaam en de het tweede gedeelte heel snel. Het wisselen van links naar rechts is zelfs met een Moto2 machine niet gemakkelijk. &nbsp;In het begin van de kwalificatie was Tito Rabat heel snel, maar ik wist dat ik nog een band over had. Mijn ronde was al goed, maar in de pits zei ik al tegen mij crew dat ik nog beter kon. Met een paar kleine aanpassingen lukte dit ook nog. De druk was groot, maar het is een heel goed gevoel dat alles zo samenvalt.&rdquo;</blockquote><br /> <br /> <strong>Enea Bastianini &ndash; Gresini Racing Team Moto3 &ndash; Moto3 polesitter</strong><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> &ldquo;De pole is een grote verrassing voor mij. Tot nu toe heb ik best een moeilijk weekend gehad en dus had ik dit niet verwacht. Het zal moeilijk worden om morgen te winnen omdat er veel ervaren coureurs meedoen, maar ik zal het zeker gaan proberen!&rdquo;</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <br /> <strong>Belangrijke links Motul TT Assen:</strong> <br /> <em> <ul> <li><a href="http://bit.ly/1FtwO5C" target="_blank">Volledig tijdschema en uitslagen</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1JjAr5P" target="_blank">Fotoalbum woensdag</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1CwA3sX" target="_blank">Fotoalbum donderdag</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1LBB1fL" target="_blank">Fotoalbum vrijdag</a></li> <li><a href="http://bit.ly/1H8wbWr" target="_blank">Waar te volgen op TV</a></li> </ul> </em> <br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a fb:like:layout="button_count" class="addthis_button_facebook_like"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a g:plusone:size="medium" class="addthis_button_google_plusone"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><a title="Meld je hier aan" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan &raquo;</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>