Het was de bedoeling dat Leon Camier in 2014 een volledig seizoen in de MotoGP klasse zou rijden, het financile plaatje kwam echter niet rond. Nu kan de Brit echter eindelijk zijn MotoGP debuut maken maar dan wel als vervanger van de geblesseerde Nicky Hayden.
Nadat zijn contract in het World Superbike met het Crescent Suzuki team niet werd verlengd ging Leon Camier op zoek naar andere mogelijkheden en het leek er lange tijd op dat de Brits Superbike kampioen van 2009 onderdak had gevonden bij het Ioda Racing Team. <br /> <br /> Het budget voor een tweede rijder naast Danilo Petrucci kwam echter niet rond en zo zat Camier ineens zonder werk. De Brit kreeg vroeg in het raceseizoen echter wel de aanbieding om de geblesseerde Sylvain Barrier in het BMW Italia team te vervangen en reed zo dus nog enkele races in het WK Superbike totdat Barrier hersteld was. Ook verving Camier recentelijk in Laguna Seca de geblesseerde Claudio Corti bij het team van MV Agusta.
En ook nu zal Camier weer als vervanger dienen want de Brit zal komend weekend en ook de daaropvolgende race in de plaats van Nicky Hayden op de Drive M7 Aspar Honda plaatsnemen en zo dus eindelijk zijn MotoGP debuut maken. Het is overigens niet de eerste keer dat Camier in de Grand Prix rijd want in 2002 en 2003 reed hij totaal 12 races in de 125cc klasse.<br /> <br /> Het zal geen makkelijk weekend worden voor Camier want hij zal aan een nieuwe motor, nieuwe banden en een nieuw circuit moeten wennen.<br /> <blockquote>“Het is gaaf dat ik de kans krijgt om voor het Drive M7 Aspar Team op een MotoGP machine te rijden. Het zal wel een moeilijk weekend worden want ik moet veel leren omdat alles nieuw voor me is – de motor, de banden… Ik zal me in korte tijd aan veel dingen moeten aanpassen. Het is voor mij echter een mooie kans om met dit ervaren team te werken en ik weet zeker dat het een interessant weekend gaat worden. Ik kijk er naar uit om het Indianapolis circuit op te gaan en het circuit zo snel mogelijk in me op te nemen en daar begin ik op donderdag al mee met enkele ronden op de scooter. We richten ons nu nog niet op resultaten, het belangrijkste is leren en aanpassen,” vertelde <strong>Camier</strong>. <br /> </blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>