Ondanks twee podiums voor Andrea Dovizioso, is Ducati nog niet waar het was in de tijd dat Casey Stoner voor de Italiaanse fabrikant actief was. Er wordt druk gewerkt een de machine voor volgend jaar maar ook de huidige machine zal nog verbeterd worden.
Er lijkt langzaamaan wat schot te komen in de vooruitgang van Ducati. De Italiaanse fabrikant heeft het sinds het vertrek van Casey Stoner moeilijk gehad maar sinds de komst van de bij Aprilia weg gekaapte Gigi Dall’Igna zit er een stijgende lijn in de prestaties van de Ducati Desmosedici.<br /> <br /> Zo wist Andrea Dovizioso dit seizoen al twee maal op het podium te komen, de Italiaan werd derde in Austin en kwam op het eerst natte en daarna droog wordende Assen als tweede over de finish. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een nieuwe opvolger voor de GP14 maar volgens MotoGP Project directeur Paolo Ciabatti zal ook de huidige machine nog verder verbeterd worden.<br /> <blockquote>“Het is tot nu toe een redelijk goed seizoen voor wat betreft resultaten want we hebben twee maal op het podium gestaan. Dovi werd een keer derde en een keer tweede, hij behaalt dus goede resultaten en staat vierde in het kampioenschap, en dat is goed,” vertelde <strong>Ciabatti</strong>. “Aan de andere kant heeft Cal een hoop pech gehad met technische problemen en ook crashes. Hij voelt zich nog niet fijn op de motor en we proberen hem de motor beter leren te begrijpen zodat hij zijn potentieel kan laten zien. We denken dat Cal een geweldig coureur is maar hij heeft nog niet kunnen laten zien dat hij snel met een Ducati kan zijn.”</blockquote>
Ciabatti vertelde ook over de komst van Dall’Igna en de aanpassingen die de Italiaan sinds zijn komst heeft gedaan aan de huidige machine.<br /> <blockquote>“Gigi kwam vorig jaar in Valencia bij ons werken, dat was begin november. De GP14 was als motor toen al ontwikkeld maar Gigi heeft zijn ideeën geuit en we hebben veel veranderd. Sommige dingen waren niet altijd zichtbaar, zoals met de software en andere aspecten van de motor, maar de motor is beter geworden. Het is duidelijk dat we nog steeds problemen met onderstuur hebben en om dat op te lossen zullen we waarschijnlijk een beetje harder moeten werken met betrekking tot het ontwerp van het motorblok en de positie van het motorblok in het frame. Het is echter niet aan mij om te zeggen wat er exact moet gebeuren. We werken momenteel aan de nieuwe motor, de GP15, maar er zal ook nog een grote verbetering in de tweede helft van dit seizoen voor de GP14 komen.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>