MotoGP legende Kevin Schwantz heeft er bij Suzuki op aangedrongen om eerder dan als wildcard bij de laatste race van het 2014 seizoen in Valencia te gaan racen met de nieuwe MotoGP machine.
De inmiddels 50 jarige Kevin Schwantz was afgelopen week van de partij in Suzuka waar de MotoGP legende in het Legends of Yoshimura Suzuki deelnam aan de 8 uur van Suzuka. De race zelf was helaas al na een aantal ronden voorbij voor het team, dat naast Revvin’ Kevin ook uit Nobuatsu Aoki en Satoshi Tsujimoto bestond, maar Schwantz sprak tijdens het weekend over de plannen van Suzuki om met Randy de Puniet als wildcard in de Grand Prix op Valencia te rijden.<br /> <br /> Schwantz, die eerder op het Circuit of the Americas enkele ronden met de nieuwe Suzuki mocht rijden, hoopt dat Suzuki al eerder de nieuwe MotoGP machine zal inzetten omdat het team meer zal leren van een deelname aan een race dan de inzet van testrijders.
<blockquote>“De motor zelf is erg fijn. In de min of meer 12 ronden dat ik er mee mocht rijden ging het erg goed. Op veel foto’s was te zien dat het voorwiel zo’n 30 centimeter van de grond was maar het voelde niet alsof ik het niet onder controle had. Het ging soepel, de banden hielden de motor op zijn plaats en het voelde heel makkelijk om er mee te rijden. De motor deed alles goed en ik denk dat er genoeg in het basis pakket zit om de motor competitief te maken, maar dat kost tijd,” aldus<strong> Schwantz</strong>.<br /> <br /> “Toen ik eerder deze maand in Japan was heb ik tegen de mannen van Suzuki gezegd dat ze al voor Valencia met de motor moeten gaan racen. Misschien zijn ze nog niet helemaal klaar maar dat gebeurd ook niet door te wachten, je moet er mee aan de slag. Ze moeten er naar kijken als een vijf jaren plan, een paar coureurs aantrekken die hongerig zijn naar succes en de motor langzaam steeds meer verbeteren.”<br /> <br /> “Toen Suzuki tussen 1984 en 1986 stopte met de Grand Prix en in 1987 weer terug kwam racete ik met de motor. Het was niet het beste begin en het lukte voor een paar jaar niet om regelmatig races te winnen maar we werkten hard en wisten het gat naar de andere fabrikanten te dichten. Ik weet echter niet of het nu met alle elektronica makkelijk is om het gat te dichten. Maar je leert door er te zijn en je moet een stuk harder gaan met racen dan met testen. Ik zou de motor al in Motegi, tijdens de Japanse Grand Prix laten racen.”</blockquote><br /> <br /> <br /> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>