Dat er momenteel veel aan de hand is binnen het ONK wegrace kampioenschap zal voor velen geen geheim zijn. Achter de schermen wordt er door diverse partijen hard gewerkt om de sport in de toekomst weer naar het niveau te kunnen brengen waar het hoort. Een niet aantal even makkelijke opgave met het grote aantal verschillende belangen.
<p>De afgelopen tijd zijn er bij de Racesport.nl redactie een aantal Open brieven binnengekomen over deze kwestie met het verzoek deze te publiceren op de snelst en best bekeken motorsport website van Nederland. Na het lezen van enkele van deze brieven, kennis te hebben genomen van de inhoud heeft de Racesport.nl redactie besloten om niet alle brieven te plaatsen, dit op basis van het ongeoorloofde taalgebruik, kwetsende teksten, het onnodig met modder gooien en het kwetsen van bepaalde personen, organisaties, verenigingen of bond.</p> <p><br /> </p> <p>Onderstaande Open brief van CRT Holland, geschreven door Hennie Lentink, hebben we gemeend wel te moeten plaatsen, net als enkele anderen die we de komende dagen zullen publiceren.</p>
<p><strong>Beste Motorsporters,</strong><br /> In de afgelopen periode heeft CRT Holland een aantal constructieve gesprekken gevoerd met de KNMV om een oplossing te vinden voor de problematiek waarin het ONK wegrace momenteel verkeerd. Ondanks dat CRT Holland tot op heden hierover nog publiekelijk geen uitspraken heeft gedaan komen er wel steeds meer geluiden naar buiten die in onze ogen geen recht doet aan de gesprekken die tot op heden hebben plaatsgevonden. <br /> <br /> CRT Holland betreurt dat er wederom veel over haar en haar medewerkers wordt gesproken in plaats van dat er met CRT Holland wordt gesproken. De handelswijze “spreken met” in plaats van “spreken over” zou vele malen constructiever zijn.<br /> <br /> Ondanks dat CRT Holland zich vanaf het begin op het standpunt gesteld heeft om niet via de media en social media te communiceren zijn wij nu van mening om onze eerste publiekelijke reactie te moeten geven op de situatie waarin de gesprekken zich momenteel bevinden.<br /> <br /> Teams, rijders, sponsoren en motorsporters zijn op de hoogte van de problematiek rond de ONK wegrace in Nederland. Door bemiddeling van Evert Slager tussen KNMV en CRT Holland heeft er een eerste gesprek plaatsgevonden op vrijdag 14 maart waarbij Evert Slager als onafhankelijke mediator aanwezig was. Beide partijen hebben tijdens dit gesprek uitgesproken dat een mogelijke samenwerking tussen topsport (ONK) en breedtesport (OW Cup) het ONK wegrace weer sterker kan maken.<br /> <br /> Tijdens een tweede gesprek op 6 mei 2014 tussen KNMV en CRT, waar Evert Slager opnieuw aanwezig was als onafhankelijk mediator, is meermalen door Hennie Lentink aan de KNMV afvaardiging gevraagd onder welke condities en kaders de KNMV aan samenwerking met CRT Holland en de breedtesport denkt om van het ONK weer een succesvolle serie te maken. Helaas had de KNMV tijdens deze bespreking geen uitgesproken visie en/of plannen over de wijze hoe zij dachten dat dit zou moeten gaan gebeuren. In de nieuwsbrief welke naar aanleiding van het gesprek op 6 mei 2014 door de KNMV is verspreid staat over de eventuele samenwerking het volgende:<br /> <em><br /> De motorbond heeft eveneens een gesprek gehad met CRT (o.a. Hennie Lentink) over een begin van een mogelijke samenwerking. Afhankelijk van gestelde kaders en condities behoren vervolggesprekken tot de mogelijkheden. </em></p> <p><em><br /> </em></p> <p>Gezien de ernst van de problematiek betreffende het draagvlak voor deelname aan het ONK zou een vervolggesprek om tot een samenwerking te komen op korte termijn wenselijk en noodzakelijk zijn. Tot op heden heeft CRT Holland echter op de gestelde vraag over kaders en condities nog steeds geen enkele reactie gekregen. Het bevreemdt ons daarom des te meer dat CRT Holland nu van meerdere kanten reacties krijgt dat CRT Holland niet wil samenwerken, terwijl CRT Holland heeft aangegeven hiervoor open te staan, mits vooraf afspraken zijn gemaakt over de kaders en condities. </p> <p><br /> </p> <p> Met klem willen we benadrukken dat de stelling dat CRT Holland niet wil samenwerken, geen juiste weergave is van de geformuleerde uitgangspunten. CRT Holland erkend dat de motorsport in Nederland een samenwerking nodig heeft. </p> <p><br /> </p> <p>CRT Holland heeft al bij de start van de OW Cup in 2012 de KNMV in woord en schrift laten weten te willen samenwerken echter wel met respect voor haar klanten, haar relaties, samenwerkende organisaties en haar visie. Volgens CRT Holland vroeg de motorsport in 2012 en nu twee jaar later nog steeds om samenwerking, de klant vraagt om samenwerking en organisaties vragen om samenwerking. </p> <p><br /> </p> <p>De huidige OW Cup rijders, relaties en samenwerkende organisaties weten ondertussen op welke wijze CRT Holland en Hennie Lentink werken en waar CRT Holland als organisatie voor staat. CRT Holland wil heel veel voor de motorsport en haar beoefenaars doen mits in overleg, mits met wederzijds respect en mits de samenwerking niet alleen maar op eenrichtingsverkeer gebaseerd is. Tijden veranderen en organisaties dienen mee te veranderen om maatwerk voor haar klanten te kunnen leveren. De OW Cup, de 501 van Assen en de Ducati Club Races zijn hier een sprekend voorbeeld van.</p> <p> <br /> CRT Holland hoopt dat de motorsporter helder naar de huidige situatie blijft kijken en de berichtgeving op de juiste waarde weet in te schatten. CRT Holland wacht momenteel dus nog steeds op een antwoord van de KNMV afvaardiging, zoals in het gesprek op 6 mei is toegezegd, waarin het door de KNMV gestelde kader helder gemaakt wordt zodat er op constructieve manier verder gekeken kan worden naar een vruchtbare samenwerking.</p> <p> <br /> CRT Holland is van mening dat er op deze manier kostbare tijd verloren gaat en is op dit moment iin afwachting van een uitnodiging van de KNMV voor een vervolg gesprek om constructief mee te denken over de voortgang van het jaar 2014 en de voorbereiding naar het seizoen 2015. <br /> <br /> <br /> Met vriendelijke groet, namens CRT Holland,</p> <p>Hennie Lentink.</p> <p><br /> </p> <p><br /> </p> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>