Ducati Team debutant Cal Crutchlow wist tijdens de tweede testdag op het Sepang International Circuit flinke progressie te boeken op de Desmosedici GP14. De Brit was woensdag maar liefst anderhalve seconde sneller dan tijdens de eerste dag.
Dat Ducati nog het nodige werk heeft te doen om het verschil met de top in de MotoGP klasse te overbruggen werd tijdens de eerste testdag in Sepang al vrij snel duidelijk. <br /> <br /> De eerste testdag werd door het officiële Ducati fabrieksteam afgesloten met een twaalfde, dertiende en veertiende tijd terwijl Pramac Racing coureur als satelliet coureur van de Italiaanse motorfabrikant met de achtste rondetijd de best geklasseerde Ducati coureur werd.<br /> <br /> Ook voor Cal Crutchlow werd het een lastige eerste dag op het Maleisische circuit. De Brit begon de dag op de 2013 versie van de Ducati Desmosedici om vervolgens over te stappen op de nieuwe Desmosedici GP14 machine. Crutchlow koos voor deze optie omdat hij een goed gevoel wilde krijgen het verschil tussen de bestaande en de nieuwe Ducati MotoGP machine. Met een snelste rondetijd van 2’02.860 sloot Crutchlow de dag af als veertiende, ruim tweeënhalve seconde achter Repsol Honda coureur Marc Marquez die de snelste rondetijd op de klok wist te zetten.<br /> <br /> Tijdens de tweede dag wist Crutchlow grote stappen te maken nadat men voor het eerst voldoende grip wist te vinden met de Desmosedici GP14. De rondetijden gingen met grote stappen naar beneden wat uiteindelijk resulteerde in een snelste rondetijd van 2’01.396, een tijd die niet alleen ruim anderhalve seconde sneller was dan een dag eerder maar waarmee het verschil met de snelste tijd van de tweede dag teruggebracht werd tot minder dan anderhalve seconde.
<strong>Cal Crutchlow, Ducati Team, twaalfde, snelste ronde 2’01.396</strong><br /> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;">“Ik denk dat ik vandaag één van de rijders ben die de grootste stap heeft gemaakt wat rondetijden betreft. Gisteren was een beetje een rot dag omdat ik me gewoon niet comfortabel voelde op de motor maar dat lag echt aan mijzelf. We hebben vandaag de gehele dag met de GP14 gereden en probeerden een aantal settings waar we gisteren helemaal niet aan toe gekomen waren. Het resultaat hiervan was positief, dus dat was een stap in de goede richting. Met de nieuwe machine ga je veel beter de bocht in, en het positieve is dat dat juist iets is waar men bij Ducati naar op zoek was. Over het algemeen kan ik zeggen dat ik tevreden ben, maar we hebben nog steeds wel een gaatje op de snelste mannen.”</blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote><blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"><br /> </blockquote> <!– AddThis Button BEGIN –> <div class="addthis_toolbox addthis_default_style"> <a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a> <a class="addthis_button_tweet"></a> <a class="addthis_button_google_plusone" g:plusone:size="medium"></a> <a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a> </div> <!– AddThis Button END –><br /> <br /> <!– nieuwsbrief link begin–> <p> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> </strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;"> </strong><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan"><strong><span style="color: #7030a0;">Meld je hier aan »</span></strong></a></p> <!–nieuwsbrief link einde –>