SSP: Wahr op pole op Hockenheimring

108

Bij het voorlaatste Superbike IDM weekend van dit seizoen pakte Kevin Wahr de pole in de SS600 klasse. De Duitser troefde landgenoot Jan BŸhn en de Zwitser Roman Stamm af.

Kevin Wahr zet de lijn van de Sachsenring, waar de Yamaha rijder beide races op zijn sloffen won, gewoon voort op de Hockenheimring. In de eerste kwalificatietraining kon Wahr door een kapot blok slechts twee ronden rijden maar de tijd die door hem werd neergezet werd pas tegen het einde van de training door alleen Jan B&uuml;hn verbeterd. <p><br /> </p> <p>In de tweede kwalificatietraining bleef de Yamaha wel heel en reed Wahr dan ook naar de verwachte pole. Jan B&uuml;hn bleef nog enigszins in het spoor evenals Roman Stamm. De Kawasaki rijder is tevens de grootste concurrent voor Wahr in de strijd om de titel.</p> <p><br /> </p> <p>De tweede rij wordt geopend door Stefan Kerschbaumer. De Oostenrijker, die technisch wordt bijgestaan door onze landgenoot Karl van Tilburg, bleef als laatste binnen een seconde van Wahr.</p> <p><br /> </p> <p>Naast Kerschbaumer staat op de vijfde plaats de nog regerend kampioen Tatu Lauslehto. De Fin kent tot nu toe een teleurstellend seizoen en weet dat voor een groot deel aan de Dunlop banden. Lauslehto is echter al enkele races geleden overgestapt op Pirelli maar ook daarmee blijven toppositie voorlopig uit.</p>







<p>Naast Lauslehto zien we Leon Bovee. De DTC-KME rijder staat er met de zesde plaats netjes bij op dit voor hem niet echt bekende circuit. Leon reed hier weliswaar al vaker maar kwam door pech en valpartij nooit verder dan enkele rondjes.</p> <p><br /> </p> <p>&nbsp;<br /> Pepijn Bijsterbosch kende behoorlijk veel problemen tijdens de kwalificatietrainingen. In de eerste ging het nog redelijk met een negende plaats maar die kwam te vervallen doordat &eacute;&eacute;n van de teamleden de verplichte bandensticker was vergeten. De standaard straf daarvoor is vier plaatsen terug op de grid.</p> <p><br /> </p> <p>In de tweede kwalificatietraining kreeg Pepijn te maken met een elektronische storing waardoor de motor al direct na vertrek uit de pitsstraat dienst weigerde. Het duurde zowat de hele training voordat Bijsterbosch weer naar buiten kon. Tot overmaat van ramp werd de training ook nog enkele minuten voor tijd be&euml;indigd door een rode vlag waardoor Pepijn geen kans kreeg om zijn tijd te verbeteren. De Heerdenaar was ondertussen teruggezakt naar de dertiende plaats en door de straf zal hij derhalve van de zeventiende plaats moeten gaan starten.</p> <p><br /> </p> <p> </p>