Licciardi en Hassan winnen op Circuit de Dijon-Prenois

70

De 250cc Junior Cup coureurs kwam het afgelopen weekend in actie op het FranseÊCircuit de Dijon-Prenois. De jonge talenten reden twee wedstrijden, de winst ging in de eerste race naar Angelo Licciardi terwijl Aslan Hassan de overwinning voor zich opeiste in de tweede wedstrijd van het weekend.

De eerste wedstrijd startte om 16.50 uur met 18 coureurs die niet konden wachten om te beginnen met racen. Echter niet de gehele grid was compleet. Villi Virtanen en Piere Langlois konden door een blessure, die ze opgelopen hebben in Zolder, niet racen dit weekend. Ook Marcel Brenner ging niet van start door een fiets ongeluk die hij bij zijn verjaardag had opgelopen.&nbsp;<br /> <br /> Toen de rijders eenmaal gestart waren lag het tempo hoog! Tijdens de 15 minuten + 1 ronde durende race vocht de top 8 constant voor wat ze waard zijn. Het gat tussen de eerste en laatste man van deze groep was niet groter dan 1 seconde en tot de laatste meters voor de finishlijn was het onduidelijk wie er ging winnen hier in Frankrijk. Met een verschil van slechts 0,084 seconde was het Angelo Licciardi die de race op zijn naam wist te schrijven voor Patrik Pullkinen en Pedro Nuno.&nbsp;<br /> <br /> De rest van de top 8 finishte binnen 0,9 seconde. Angelo en Pedro hebben we vaker op het podium gezien dit jaar, maar voor de jonge Fin Patrik was het de eerste keer.&nbsp;<br /> <br /> Er was ook een wildcard rijder dit weekend. De Fransman Julian Loison #164 pakte een achtste positie in zijn eerste Moriwaki race. Ook voor de rest van het veld lag het tempo erg hoog. De snelste tijd was een 1,32.264 en alle rijders kwamen niet boven de 1,35.1.&nbsp;<br /> <br /> De Turkse &nbsp;coureur Harun Cabuk was gecrasht en moest voor controle naar het ziekenhuis wegens pijn in zijn schouder. Sebastien Fraga had tijdens zijn thuisrace niet veel succes zijn motor hield er in de laatste ronde mee op wegens een lek in de brandstof tank. Dario Snel kon na een crash in de eerste bocht zijn weg vervolgen maar werd laatste.







<p><strong>Tweede wedstrijd</strong><br /> Omdat twee rijders, pole zitter Pedro Nuno #50 en Harun Cabuk #61, te laat waren op de startgrid moesten ze van achteraan starten. Omdat Cabuk deze straf negeerde werd hij met een zwarte vlag uit de race genomen in de derde ronde. In afwezigheid van Nuno stormde de andere coureurs als een groep de eerste bocht in op weg naar de finish. Al snel wist Aslan Haslan zich los te maken uit de kopgroep en de leiding te nemen op de andere 6 rijders uit de groep. Dat het tempo wederom erg hoog lag blijkt uit het feit dat de snelste rondetijden van de eerste 9 rijders allemaal in de 1:31 lagen.<br /> <br /> De tweede groep zetten rondetijden van 1:34 op de klokken. Maar de gevechten om de posities waren er hier niet minder om. In de laatste ronde werd Hasan in leidende positie echter door pech getroffen met als gevolg een flinke high-sider in de snelste bocht van het circuit. Omdat het er ernstig uit zag besloot race control de rode vlag uit te doen en werd de eindstand bepaald door de doorkomst de ronde ervoor.</p> <p>Helaas voor hem werd de winnaar van Race 1, Angelo Licciardi #87, bestraft met een tijdstraf van 20 seconden vanwege inhalen onder geel. Hierdoor ging zijn tweede podium plek van het weekend verloren. Tijdens de race bevestigde Pedro Nuno zijn talent nog maar een keer door van achteruit zich een weg door het veld te banen naar een vierde plaats. Hierbij kwam hij niet alleen slechts 0,004 seconde te kort voor een podium plaats maar noteerde hij ook nog de snelste ronde van het weekend een ongelofelijke 1:30.749.&nbsp;<br /> <br /> Dario Snel #69 kwam zijn crash van Race 1 goed te boven met een tweede plaats en Robert Schotman #9 wist de technische problemen van dag 1 op te lossen en kwam sterk terug met een derde plaats in Race 2.&nbsp;<br /> <br /> Jarno Kaush #41 kwam nog ten val zonder persoonlijke blessures en aan het eind van de middag werd duidelijk dat Aslan Haslan zijn schouder uit de kom had. Dit werd in het medisch centrum behandeld zodat hij later die dag toch nog kon genieten van zijn eerste, Finse, overwinning.<br /> <br /> Ook dit weekend bewezen de coureurs dat de Moriwaki cup de klasse is waar het racen begint!!</p> <p><br /> </p> <p>Uitslagen:<a href="https://www.racesport.nl/Portals/0/PDF_results/Race1..pdf"> Race1</a> – <a href="https://www.racesport.nl/Portals/0/PDF_results/Race2..pdf">Race2</a></p> <p><br /> </p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;">De vernieuwde Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen?<strong style="font-style: italic;"> &nbsp;</strong><em><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="text-decoration: underline; color: #000000; font-weight: normal; margin: 0px; padding: 0px;"></a></em><strong style="font-style: italic;">&nbsp;</strong><strong style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;"><span style="color: #7030a0;"><a href="http://racesport.us6.list-manage.com/subscribe?u=d2cab6cc424ca501e5120feda&amp;id=2fe6def47d" style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;" title="Meld je hier aan">Meld je hier aan &raquo;</a></span></strong></p> <p style="font-family: arial; margin: 0px; padding: 0px; line-height: 16px;"><strong style="font-style: italic; text-decoration: underline; margin: 0px; padding: 0px;"><br /> </strong></p> <p> </p> <p> </p> <p><br /> </p> <div class="fb-comments" data-href="https://www.racesport.nl/OVERIG/OWCup/licciardi-en-hassan-winnen-op-circuit-de-dijon-prenois/tabid/139/iNews_ID/32832/Default.aspx" data-width="468" data-num-posts="100"></div>