Na een hectische week voorafgaande aan de Gamma Racing day, kon team Streuer zich weer volledig gaan focussen op het racen.
Het weekend zou voor team Streuer al beginnen op de donderdag ochtend. Helaas werd de selectie training afgeblazen ivm een te vuile baan na het truckstar evenement het weekend ervoor. Zeer jammer want nu viel de extra training voor onze nieuwe passagier Freek Dirksen in het water. Dat betekende dat hij direct al vol aan de bak zou moeten tijdens de eerste kwalificatie op de zaterdag. <p > </p> <p> </p> <p> </p> <p>De kwalificaties voor de motorsport tijdens de Gamma worden altijd in de ochtend en vroege middag verreden. Om 10 uur was het dan zover en konden Bennie en Freek richting het parc ferme voor de eerste kwalificatie. Ze hadden afgesproken om na 2 a 3 rondes even binnen te komen om te overleggen hoe het ging. Bennie deed dan ook rustig aan deze eerste 3 rondjes. Toen hij de pitstraat inreed en aan Freek vroeg hoe het ging melde deze, gaat lekker. Nou dan gaan we nu even een snelle tijd neerzetten was het antwoord van Bennie.</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>Ze reden dan ook gauw weer de pits uit en na een inloop ronde begon Bennie het tempo op te voeren. Je zag de tijden dan ook snel naar beneden gaan. Ronden lang werd er constant in de 1.49 ers gereden . Maar de 10e ronde was de snelste met een 1.48,08. Deze was goed voor de 3e plaats 1/1000 achter Kentrop. Niet slecht voor de eerste keer, snelste was natuurlijk Reeves die met een 1.44,3 de voorlopige pole in handen had.</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p> <p>Er werd voor de 2e en beslissende kwalificatie voor en opzij vers rubber gemonteerd. Bennie en Freek begonnen deze kwalificatie voortvarend en zetten al in de 3e ronde een snellere tijd op de klokken. In deze ronde werd er een 1.47,3 genoteerd, en deze was goed voor de 2e plek. Bennie stuurde even later de pits in om de banden iets te laten afkoelen en om even te kijken wat de concurrentie achter ons aan het doen was. Toen hij even later zag dat Collin Nicholson ook snellere tijden aan het neer zetten was besloot hij de baan weer op te gaan. Echter in de resterende tijd werd de tijd niet verbeterd. Gelukkig kwam Nicholson niet dichterbij dan 3/100 van een seconde, en zo was de 2e plek op grid een feit. Reeves hield natuurlijk de pole in handen en verbeterde zelfs z’n tijd van de ochtend nog iets. Het gehele team was dan ook tevreden met de kwalificatie. Freek begon al weer aardig in het ritme te komen en kon het tempo dan ook goed bijhouden.</p>
<p>Op de zondag was het al gezellig druk en ook de al redelijk volle tribunes zorgden ervoor dat alle teams er zin in hadden. De start van team Streuer was geen beste en Bennie en Freek verloren al direct een paar plaatsen. Ook poleman Tim Reeves had pech en moest vanuit de pits starten. Er ontstond direct een mooi groepje die voorin streed om de podium plekken. In dit groepje zaten Lawrie,Nicholson,Kentrop,Streuer en Chaplow. In eerste instantie werd er gestreden voor de kop positie, echter al in de 3e ronde melde Tim Reeves zich bij deze groep. Hij maakte direct duidelijk wie op dit moment de beste van de wereld is want binnen 2 rondes was hij het strijdend groepje voorbij. </p> <p><br /> </p> <p>Binnen deze groep van 6 werd er hard maar fair gestreden, en diverse keren werd er van positie gewisseld. Als eerste moest Chaplow lossen hij kon het hoge tempo niet meer volhouden. Bennie kwam steeds beter in z’n ritme en dat zag je ook op de baan. Steeds prikte hij de Streuer LCR naast het span van Kentrop. Maar voorbij komen was een andere zaak. In de 6e ronde maakte Kentrop een klein foutje, bennie maakte hier direct gebruik van en ging hem voorbij. En kon ook direct een klein gaatje slaan. </p> <p><br /> </p> <p>Direct werd de achtervolging ingezet op team Nicholson, maar deze liet zich niet gek maken en kon elke aanval van Team Streuer afslaan. Tot bij het ingaan van de laatste ronde. Eerst was het plotseling Lawrie die z’n hand opstak en liggend op de 2e plaats problemen kreeg met z’n motor. De strijd met Collin om de 3e plaats werd ineens een strijd om de 2e. Bennie zette dan ook een alles of niets poging in om Collin te passeren in de Madijk bocht. Dit lukte en toen was het zaak om voor te blijven tot de finish. Met een super tijd van 1.46,6 in de laatste ronde lukte dit. En zo Finishte team Streuer op een verdienstelijke 2e plaats.</p> <p><br /> </p> <p>Tim Reeves deed wat er van hem verwacht werd en na z,n pech bij de start van de race. Gaf hij het Nederlands publiek een master class in zijspan racen. En finishte dan ook met een voorsprong van 19 seconden op de eerste plaats.</p> <p><br /> </p> <p>Een betere start met onze nieuwe passagier Freek Dirksen, hadden we ons niet kunnen wensen. En we zien dan ook de WK race volgende week op Oschersleben vol vertrouwen tegemoe<br /> <br /> </p>