Centurion Young Talent coureur Terrel Bivens reed zijn vierde race op 16 juni jl. op het circuit TT-Assen. De strijd in de Talent Cup wordt steeds spannender en de tijden liggen erg dicht bij elkaar.
Het was even stressen net voor de eerste kwalificatie van Terrel’s vierde race van het seizoen. Met een grijze lucht boven het circuit besloot het team de motor klaar te zetten op regenbanden. Vijftien minuten voor aanvang kwam de zon tevoorschijn en leek het erop dat er toch gewisseld moest worden. Met hulp van het Nobel Racing Team was de klus snel geklaard. Maar vijf minuten voor aanvang van de race leek het toch te voorbarig en barstte er een hevige regenbui los. Er was de hele dag regen voorspeld, maar de kwalificatie overslaan was geen optie voor Bivens. . Binnen een recordtijd vertrok Bivens toch op regenbanden. Het was erg nat op de baan, maar onze coureur wist toch goede tijden neer te zetten.<br /> <br /> Tijdens de pauze werd Bivens, samen met zijn moeder, geïnterviewd voor het motorblad Moto73. <br /> <br /> Tijdens de tweede kwalificatie in de middag was het gelukkig droog al stond er wel een stevige wind. Met twee seconden langzamer dan de nummer één mocht Bivens uiteindelijk als 5e starten.
De start was wederom briljant en Bivens ging als tweede door de eerste bocht. In de Geert Timmer bocht remde Mick Jansen en Manuel Wienen Bivens eruit en hierdoor lag hij op een vierde positie. Bivens voelde dat hij minder grip had, waardoor hij het in sommige bochten rustiger aan moest doen. Hierdoor kwamen ook Jaco Boonen, Ricardo van Duijn en Jerry Duits hem voorbij. Het gat tussen zijn voorgangers werd steeds groter en het leek erop dat Bivens genoegen moest nemen met een 7e plaats. Met nog drie ronden te gaan, werd het gat met Jerry Duits steeds kleiner. In de laatste bocht gooide Bivens zijn motor voor Jerry Duits en wist als 6e over de finish te komen.<br /> <br /> Terrel over zijn race; het was jammer dat de grip ver te zoeken was. Pas na de race kwamen wij er achter dat de bandenspanning niet gecontroleerd was en ben ik de baan opgegaan met ruim 3 bar in mijn banden. Natuurlijk had ik hoger willen eindigen en ik wist ook dat het erin zat, desondanks ben ik toch tevreden. Ik ben vooral tevreden over mijn actie in de Geert Timmer bocht toen ik net voor de finish het risico nam om mijn motor voor Jerry Duits te zetten. Ik weet dat ik steeds dichterbij kom en dat de samenwerking tussen mijzelf en mijn monteurs groeit. Gelukkig hebben wij nog een aantal races te gaan waarin ik hoop te kunnen laten zien dat ik zeker gegroeid ben.