Teams: Ondanks tegenslag overheerst tevredenheid bij coureurs Multibouw Raceteam:

57

Wat moest beginnen als een mooi raceweekend, eindigde bijna fataal voor Multibouw Raceteam toen de tent, waarin de motoren en alle overige benodigdheden stonden opgesteld, vrijdagavond rond 23.00 uur door een harde windvlaag volledig werd verwoest.

Manu&euml;l: &ldquo;De rest van het team was naar huis en alleen Jo&euml;l en ik bleven overnachten op de paddock. Wij lagen al te slapen toen ik wakker werd van een hels kabaal buiten. Toen ik ging kijken zag ik direct dat onze tent helemaal was verdwenen en de motoren met alle spullen gewoon in de buitenlucht stonden. Wij raakten toen behoorlijk in paniek, maar gelukkig kwam er direct van alle kanten hulp en mochten onze spullen bij andere teams in de tent worden neergezet. Jo&euml;l en ik willen alle mensen die ons hebben geholpen hartelijk bedanken, want zonder hun hulp was voor ons deze ellende niet te overzien geweest&rdquo;.<br /> <br /> Van slapen kwam eerst niets meer en toen de rest van het team &rsquo;s morgens arriveerde met een nieuwe tent, welke &rsquo;s nachts nog was geregeld via Nico Kats (eigenaar van caf&eacute; &ldquo;de Burggraaf&rdquo; in Ommen), troffen zij daar een vermoeide Manu&euml;l en Jo&euml;l aan. Gelukkig waren de motoren en het materiaal onbeschadigd en werd in een rap tempo alles weer opgebouwd. <br /> <br /> Omdat de organisatie van de Talentcup 600 de benodigde nummer stickers voor alle motoren pas op zaterdagmorgen had ontvangen, ontstonden er al snel verhitte discussies en was er veel onvrede onder de deelnemers en hun helpers. Toen ook nog eens bleek dat een aantal technische zaken niet op orde was door allerlei onduidelijkheden en de motoren stuk voor stuk werden terug gestuurd door de technische keuring, werd de organisatie ingeschakeld om dit op te lossen. <br /> <br /> Door al dit oponthoud was het team niet op tijd klaar voor de eerste kwalificatie training en konden Manu&euml;l en Jo&euml;l pas halverwege deze sessie het circuit op om hun training af te werken. In alle consternatie waren beide coureurs behoorlijk uit hun ritme geraakt en niet in staat om zich te concentreren voor een snelle tijd. Zwaar aangeslagen kwamen beiden binnen en hadden de begeleiders alle energie nodig om hun tot rust te brengen. <br /> <br /> Jo&euml;l: &ldquo;Dit is echt waardeloos en op een gegeven moment had ik zoiets van als dit zo moet dan rij ik helemaal niet. Het begint natuurlijk al met dat gedoe afgelopen nacht, waar de organisatie overigens niets aan kan doen, maar als je dan &rsquo;s morgens eerst nog moet wachten totdat je de juiste nummer stickers krijgt, dan weet ik het niet meer. Toen bleek ook nog dat ik het verkeerde nummer had gekregen en moesten wij zelf hiermee aan de gang en dan kom je bij de keuring en dan moet je weer van alles veranderen waar je vorig jaar het hele seizoen gewoon mee mocht rijden. Wij zijn bezig met een serieuze sport en moeten ons in alle rust kunnen voorbereiden en dat weet de organisatie van een Talentcup toch ook, hoe komen ze er dan bij om dit zo slordig te regelen&rdquo;.







Halverwege de middag stond er een meeting gepland met Barry Veneman, oud WK-coureur en huidige bondscoach van de KNMV. Samen met hun begeleiders bezochten Manu&euml;l en Jo&euml;l deze meeting en waren na afloop vol lof over het verhaal en weer optimaal gemotiveerd om de tweede en beslissende kwalificatie training te gaan knallen.<br /> <br /> Bij aanvang van deze kwalificatie was direct te zien dat beiden er voor gingen. Ronde na ronde werden de tijden aangescherpt en ze hadden duidelijk hun vertrouwen weer terug. Tegen het einde van de sessie reed Manu&euml;l de derde tijd en was daarmee maar tweetiende langzamer dan de op dat moment snelste coureur op de baan. In een laatste poging om nog een snellere tijd neer te zetten en naar hij later zei alles perfect ging, kwam toch het pechvogeltje weer even om de hoek kijken en hield zijn motor in door gebrek aan benzine. Uiteindelijk realiseerde hij de vierde tijd omdat Mick Jansen op het laatste moment er nog onderdoor kwam en met een tijd die viertiende sneller was, de pole voor zich opeiste. Jo&euml;l bouwde zijn kwalificatie heel mooi op en realiseerde uiteindelijk een hele knappe vijfde tijd net achter Manu&euml;l. Beiden vertrekken hiermee vanaf de tweede startrij en staan daarbij naast elkaar.<br /> <br /> Manu&euml;l: &ldquo;Wat ben ik blij dat ik precies op tijd het juiste gevoel te pakken heb en wat voelt dit lekker. Alles wat ik deed en probeerde ging gewoon helemaal goed. Het is wel jammer van die laatste ronde toen de motor voor de Ramshoek ineens begon in te houden, want dat was echt mijn snelste ronde en had dan zeker nog verder naar voren gestaan&rdquo;.<br /> Jo&euml;l: &ldquo;Dit is super en ik ben echt trots op mijzelf. Iedere ronde kon ik mij verbeteren en steeds vond ik weer iets waar het sneller ging. Jammer dat de kwalificatie was afgelopen, want ik wist gewoon waar het nog sneller kon en ben echt heel tevreden. Ik sta naast Manu&euml;l en hoop dat wij er een mooie wedstrijd van mogen maken&rdquo;.<br /> <br /> Een dag die begon met tegenslag, eindigde toch nog op een positieve manier en daar kijkt het hele team met tevredenheid op terug en neemt dat mee naar de wedstrijd van maandag 9 april. &nbsp;<br />