Het Winteb Racingteam heeft met coureur Maarten Bekker een goede voorjaarstraining achter de rug. De door Elcee Holland, de Boer Industrietechniek en Winteb gesponsorde Ten Kate Honda Fireblades werden voor het eerst in 2012 uitgelaten in Aragon en Valencia, waar er in totaal 5 dagen gereden werd.
De training werd begonnen op het hele mooie en vooral snelle Spaanse circuit van Aragon, op zondag werd de baan verkend en kon Maarten even wennen op de nieuwe motoren.<br /> <br /> <p> Al dan niet onverdienstelijk, direct in de tweede sessie van de eerste dag werden er al rondetijden geklokt van rond de 2 minuten, niet slecht na een half jaartje niet rijden! Het gaf dus ook maar weer aan hoe goed een Ten Kate Honda rijdt.<br /> <br /> </p> <p> In de dagen er na werd samen met het jonge team en op de Pirelli banden alles uit de kast getrokken om een goede setting te vinden en zoveel mogelijk dingen te testen met de nieuwe motoren.<br /> <br /> <br /> Winteb Racing coureur Maarten Bekker: <blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> </p> <p>‘’Al direct na de eerste meters op de nieuwe machine viel het me op hoe goed deze motoren rijden, het vertrouwen was er na een half jaartje niet gereden te hebben direct, en ik kon me vanaf de eerste ronde heel erg snel op de baan en daarna op goede rondetijden concentreren.</p> <p> </p> <p> </p> <p> </blockquote><blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> </p> <p>Ik weet zeker dat het team mij daar ook heel erg in helpt, de jongens geven echt hun volledige inzet en ik hoef me nergens om het rijden heen zorgen over te maken, dat helpt enorm!</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </blockquote><blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> </p> <p>We hebben als team zijnde sinds vorig jaar nu al echt een enorme stap vooruit gezet door nog efficiënter en doel gerichter te werk te gaan als vorig jaar, zonder hun inzet had ik niet zo makkelijk snel kunnen zijn op de baan.</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </blockquote><blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> </p> <p>Ook de nieuwe Pirelli slicks geven weer een zeer goede feedback naar de rijder, zelfs na 10 ronden was ik nog in staat snelle tijden te rijden.’’ </p> <p> </blockquote></p>
<p>Na de zeer goed verlopen 3 daagse test in Aragon vertrok het team naar het zonnige Valencia om daar verder met de machines te testen. Dit circuit was weer een compleet anders en nu konden er weer andere dingen geleerd worden op deze krappe maar wel uitdagende baan. Ook nu werd er weer vanaf de meet af aan door Maarten hard gereden, na de tweede sessie direct al tegen de 1:40 aan en zo maakte het team nog grote stappen in de goede richting door de set-up van de motor en bandenspanningen te testen.<br /> <br /> <br /> Maarten Bekker:</p> <blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> <p>’’Ook hier in Valencia voelt het allemaal weer erg goed aan en ging alles goed, ik heb ook sinds afgelopen jaar geen last meer van armpomp zodat ik me nu compleet kan focussen op het rijden. In de eerste sessie moest ik even wennen aan het circuit maar al gauw werd het me duidelijk dat je hier heel vloeiend en met veel bochtensnelheid te werk moet gaan.</p> </blockquote> <p><br /> </p> <br /> <blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> <p>Op dag twee zijn we er nog even goed voor gaan zitten en ook nu rolden er heel erg gemakkelijk hele goede rondetijden uit. Ik heb enorm veel geleerd in deze 5 dagen rijden, ik heb veel aan mezelf kunnen werken zodat we dit jaar echt kunnen knallen, ik kan niet wachten om op 9 april in Assen goed voorbereid aan de start te komen!’’</p> </blockquote> <p><br /> </p>