De driedaagse test in Jerez heeft RW Racing GP geholpen de Kalex KTMÕs beter te leren kennen. Met dagelijks veranderende omstandigheden was er elke dag iets nieuws te ontdekken.
Zo verhinderde harde wind op dinsdag de beide coureurs om hun tijden te verbeteren. Behalve dat moesten er ook nog wat technische problemen, vooral chassis-gerelateerd, worden opgelost. <br /> <p>In de laatste sessie op woensdag vielen de puzzelstukjes toch nog goed op hun plaats en kon zowel Luis Salom als Brad Binder zijn tijd verbeteren. Salom zette een rondetijd van 1.48.488 neer en was daarmee 1.6 langzamer dan Maverick Viñales, die een onwaarschijnlijk snelle tijd van 1.46.838 reed – bijna een halve seconde sneller dan alle anderen. Binder kwam tot 1.49.317, waarmee hij de driedaagse test als negentiende afsloot.</p>
<blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> <div><strong>Luis Salom: </strong>,,Afsluiten op de twaalfde plaats is niet wat ik zelf in gedachten had. Ik had eigenlijk een heel goede dag en kon een hele reeks constante, snelle rondes rijden. Daarmee ben ik ook dik tevreden. Maar helaas gleed de ketting eraf met nog vijf minuten op de klok in de laatste sessie. We hadden er net een setje zachte banden onder gelegd om een fraaie kwalificatietijd te kunnen rijden. Doodzonde, want met die zachte banden was ik zo een halve seconde sneller geweest. Daarmee had ik in de buurt van de top 5 gestaan. Dat ziet er op zo’n lijstje toch een stuk leuker uit.’’</div> </blockquote> <div><br /> </div> <blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> <div><strong>Brad Binder: </strong>,,We zijn op dinsdag bijna een half dag verloren aan het oplossen van problemen. Daardoor kon ik maar moeilijk mijn ritme vinden en zat een verbeterde tijd er niet in. Maar vandaag ging het wel goed. Ik kon me concentreren op het rijden, op bochtensnelheid, op de goede lijnen. Ik kon ook goed aanhaken bij een paar andere rijders en daarvan heb ik veel opgestoken. Daarvan kan ik zeker profiteren als we over een maand weer terug zijn in Jerez, voor de race.’’</div> </blockquote> <div><br /> </div> <blockquote style="border: none; margin-top: 0px; margin-right: 0px; margin-bottom: 0px; margin-left: 40px; border-image: initial; padding-top: 0px; padding-right: 0px; padding-bottom: 0px; padding-left: 0px;"> <div><strong>Teammanager Johan Stigefelt:</strong> ,,Het was een moeilijke, maar waardevolle test voor ons. We hebben een aantal problemen goed kunnen oplossen en we hebben veel geleerd, maar helaas konden we niet de grote stappen voorwaarts zetten die we zo graag hadden gemaakt. Maar goed, daar zijn tests voor. We kunnen beter nu de verbeterpunten tegenkomen dan over een paar weken, in Qatar. De samenwerking met KTM en Kalex is erg goed en samen zullen we de tijd die we nog hebben tot de eerste race gebruiken om de motoren in topconditie aan de start te krijgen.’’</div> </blockquote> <div><br /> </div>