De laatste wedstrijd van het jaar voor Rob den Tieter en Jos van Meurs is een endurance van vier uur en gaat plaatsvinden op Magny Cours. Donderdagavond ging men met Guido Mols, het derde teamlid kok/brandweerman/ tijdwaarneming/fysiotherapeut etc. op pad.
De vrije training op vrijdag gaat eigenlijk meteen goed. De motor loopt goed, alleen de nieuwe voorband loopt tegen het spatbord aan. Spatbord eraf en verder. Het is al behoorlijk warm geworden en zaterdag verwacht men nog warmer. ‘s Avonds een klein rondje over de paddock en niet te laat slapen want zaterdagochtend vroeg (8.30 uur) is er een vrije training en daarna hebben beide rijders twee tijdtrainingen. De tijd van de snelste rijder uit het team is de kwalificatietijd. Rob heeft het spatbord hoger gemonteerd en een paar nieuwe remblokken blijken ook geen luxe. Het is nu rond de 18 graden en de tijden zijn minder snel.<br /> <br /> Om 11.05 is de eerste tijdtraining voor de blauwe groep, José dus. Zij rijdt 11 rondes en zet uiteindelijk een 2.16.423 als snelste tijd neer. Een PR. De benzine wordt aangevuld en Rob gaat op pad. Na een rondje komt hij niet meer door. Hij heeft een gebroken spaak in het achterwiel en die heeft bij Estoril (een snelle bocht) een klapband veroorzaakt. Hij staat in één keer dwars, blijft nog net op de motor zitten, komt buiten de baan en met een verdubbelde hartslag komt hij teruggereden naar de box. Snel een ander achterwiel gemonteerd en de baan weer op. Met een nieuwe band en nog steeds verhoogde hartslag worden dit geen wereldtijden meer. Hij blijft op een 2.22.035 steken.<br /> <br /> De tweede tijdtraining is om 14.35 uur en het is al zeker 30 graden. Het lukt José om een nog snellere tijd te zetten 2.15.716. Rob gaat zijn rondjes weer doen, maar hoeft niet te pushen want met de 2.15 moeten we toch bij de snelste 56 zitten. Als hij ziet dat Bart Vogel (van het nederlandse Team Le Roy Racing met Laverda) is gevallen komt hij naar binnen. Als team op de 47e startplaats gekomen.
De eerste manche van twee uur start om 19.30 uur. Het is nog steeds boven de 30 graden, maar beter dan regen. José begint aan de race en heeft een lekker tempo erin. Ze heeft wat strijd en dat is altijd leuk. Na een minuut of veertig gaat de rode lamp van de oliedruk branden, ze gaat even de pits in maar krijgt te horen dat ze door moet. Bij de rijderswissel vult Rob wat olie bij en benzine en gaat op pad. Het is ondertussen donker, maar hier staat op diverse plaatsen verlichting. Na negen ronden komt de safety car de baan op voor een valpartij van een van de topfavorieten de Moto Guzzi van Moto bel, die een flinke plas olie op de baan gegooid heeft. Rob doet het wat rustiger aan omdat de rode lamp af en toe brandt. Na twee uur rijden zijn er 49 rondes afgelegd en staan ze 28 van de 44 gefinishte teams.<br /> <br /> De tweede manche is zondag om 14.15 uur. Rob heeft de motor nagekeken en een nieuwe voorband gemonteerd. Vlak voor de race nog even een regenbui en de baan is dus nat. José gaat weer als eerste. Voorzichtig de opwarmrondes rijden. Het is nat en glad en de nieuwe band heeft nog geen grip. Éen rijder gaat al onderuit, de rest doet erg voorzichtig. José gaat rustig van start want in de opwarmrondes schoot het voorwiel al twee keer weg. Langzaam aan wordt de baan door de andere rijders droog gereden en de banden krijgen wat meer grip. De rondetijden zakken en de klassering stijgt. Rob neemt na een uur over en het is nu weer een kwestie van heel houden en uitrijden. De strijd om de overwinning is ook nog niet over en blijft spannend. En dan na twee uur rijden wordt de winnaar afgevlagd. Rob heeft het ook gehaald al lag hij vlak voor het einde nog bijna af door een oliespoor. <br /> <br /> Er wordt weer een team uit de uitslag gehaald (te jonge motor?) en het FTR Classic Motorsports Endurance Team wordt daardoor 26 van de 38 gefinishte teams. Het kleine team heeft het toch weer gedaan en krijgt dan ook felicitaties van veel kanten!!