Toen het motorblok vervelend begon te rammelen tijdens de GAMMA RACING DAY Q2, wist SallandRacing dat er een klein wondertje zou moeten gebeuren om succes te hebben tijdens de SuperCup 1000 wedstrijd een weekje later.
Met dank aan Frank Mos van MOBU Tuning in Enkhuizen die het blok kon repareren, mede dankzij de snelle levering van onderdelen via Gebben Motoren in Rogat , kon Roel toch de motor op vrijdagavond uit Enkhuizen halen en hem thuis verder in elkaar sleutelen. Om 00.30 uur was het dan zover en kon de blauwe R1 de strijd weer aan gaan. <br /> <br /> De 1e kwalificatie in de CUP beslaat dit seizoen een krappe 15 minuten. Roel moest daarin dan ook de motor nog een beetje in rijden en uitproberen. De baan oprijdend bleek dat het schakelpedaal net even anders stond dan hij gewend was en bij de 1e doorkomst kwam Roel dan ook snel naar binnen en zette monteur Marcel het pedaal weer in de juiste stand. Het kostte echter toch een rondje rijden, zodat Roel er nog maar een paar over had om een beetje een tijd te zetten.<br /> <br /> De laatste ronde leverde dat uiteindelijk toch nog een 18e tijd op in het veld van 35 rijders. In de 2e training moest het dan gaan gebeuren. Met hulp van Öhlins specialist Rooske werd de bij Rotech Support geservicete vering nog wat aangepast, maar helaas kon dat niet uitgeprobeerd worden omdat net voor de start van de training het licht begon te motregenen. Het had dus helemaal geen zin om de baan op te gaan. Dan de wedstrijd maar gewoon gaan beginnen en zien waar het schip zou stranden. <br /> <br /> De start ging redelijk; er werden echter toch 2 plekjes verloren aan Bas in het Veld # 76 en aan Marten van Houten 116, dus 20e na de 1e doorkomst. Bas werd vrij snel binnen gehengeld voor De Bult, maar omdat Kees van der Kreeke # 71 net voor Roel zijn strakke defensieve lijnen reed en niet echt zijn beste wedstrijd reed, reed de rest van het veld vrij snel weg van de beide ÒoudjesÓ. <br /> <br /> Roel wist dat hij nog minimaal 1 plekje zou kunnen opschuiven, omdat Henri Fobbe # 15 als een witte bliksemschicht bij het AANGAAN van het rode licht was vertrokken, terwijl de meesten keurig wachten tot het licht ook weer uit zou gaan. Dat ook Bjorn Jansen # 146 wat te vroeg was gestart (hij lijkt er dit jaar een gewoonte van te maken), was Roel ontgaan. Henri moest dan natuurlijk niet te ver uit beeld verdwijnen en laat dat nu juist wel het geval zijn. Ook Marten van Houten verdween uit zicht; en dat was iets dat nog niet eerder was gebeurd, daar Roel normaal gesproken altijd voor Marten eindigt. Werk aan de winkel dus, om tenminste 1 puntje te scoren.<br /> <br /> Maar dat viel bar tegen en rustig achter Kees aan toerend met een eerste ronde incl. de start van 2.00 minuten en daarna rondjes van 1.54, 1.53, 1.52, 1.52 en nog eens 1.52 begon Roel zijn bril te missen, omdat de anderen in de verte verdwenen. Toen het na een rondje of zes dan eindelijk lukte om Kees voorbij te gaan, de Strubben uit richting de Ruskenhoek, was het al te laat. Rondjes van 1.51, 1.50, en 1.50 waren niet genoeg om een plekje te winnen. Behalve dan het plekje van Henri Fobbe, want die had de pijp aan Maarten gegeven en liet Roel dicht genoeg bij komen om hem met de 20 strafseconden nog netjes voor te laten gaan (verschil op de streep van 6 seconden). Martin bleef echter ver van Roel verwijderd (8 seconden op de finishlijn), reden waarom Roel hem op de baan alvast even feliciteerde met deze bijzondere prestatie voor de Fries uit het GS Racingteam. <br />
De wedstrijd werd gewonnen door Rinze Luimstra, voor René Schokker en Frank de Lange (die en passant wel de snelste raceronde reed in een nieuw PR). Roel leek met zijn 16e plek net buiten de punten te vallen, maar uiteindelijk bleek de motor van Dennis Koninckx # 86 niet helemaal volgens de voorschriften te zijn, wat Dennis een DQ opleverde. Sneu voor Dennis, maar hierdoor kon SallandRacing toch weer een puntje aan het totaal toevoegen.<br /> <strong><br /> Vooruitblik rest van het seizoen</strong><br /> De volgende wedstrijd is op 31 augustus, een doordeweekse ZAC wedstrijd op Assen. Die zal dienen om de motor qua vering weer in zo goed mogelijke afstelling te krijgen. Daarna volgt de relatiedag van onze hoofdsponsor GRUNDFOS op 10 september. Dat belooft weer een mooie en gezellig drukke dag te worden, waarin ook Bert van Munster weer eens van de partij zal zijn. Hij zal de kleuren van SallandRacing verdedigen in de KNMV C-competitie, waarin hij ook vorig jaar nog het podium haalde. Roel rijdt weer ÒgewoonÓ in de SuperCup 1000 en zal proberen weer een paar punten aan het totaal toe te voegen en wie weet komt de 1.48 in de buurt. SallandRacing zit die dag niet in pitbox 11, maar bemant de 2 laatste pitboxen (33 en 34).