Het 2010 seizoen ligt na de spannende races in Frankrijk inmiddels achter ons en vandaag (dinsdag) begint in hetzelfde Magny-Cours het 2011 seizoen met de eerste test maar wie rijdt er het komende seizoen ook al weer waar?
Het bleef in het WK Superbike lange tijd stil in betreffende het zogeheten silly season, pas in de laatste paar weken komt er het een en ander los en is er een beetje een beeld te vormen van wie we volgend jaar waar zien rijden.<br /> <br /> De door de teams inmiddels bevestigde rijders zijn: <br /> <blockquote>Althea Racing: Carlos Checa<br /> B&G Racing/DFX Aprilia: Noriyuki Haga<br /> BMW Motorrad Motorsport: Troy Corser en Leon Haslam<br /> Ten Kate Honda: Jonathan Rea<br /> Yamaha Sterilgarda: Eugene Laverty en Marco Melandri<br /> Kawasaki Motorsport: Chris Vermeulen <br /> Liberty Ducati: Jakub Smrz<br /> Aprilia Alitalia Racing: Leon Camier <br /> </blockquote>Verder zijn er nog wat namen die hier en daar genoemd worden maar waar vooralsnog geen officiële bevestiging is.<br /> <br /> Michel Fabrizio lijkt de nieuwe Alstare Suzuki rijder te gaan worden. Alstare zou op de zaterdag in Magny-Cours met de naam van de rijder voor volgend jaar komen maar het bleef stil uit het Suzuki kamp. Fabrizio liet aan de Italiaanse pers weten er voor 99,9% uit te zijn en dat er alleen nog een handtekening miste. <br /> <br /> Verder schijnt James Toseland getekend te hebben voor een tweede BMW team maar hoe de vork precies in de steel zit met het team is nagenoeg onbekend. De geruchten gaan dat het BMW Italia team, wat in de Superstock 1000 met Ayrton Badovini kampioen werd, op houdt te bestaan en dat de gehele crew van het huidige Xerox Ducati team in 2011 het tweede BMW team gaat vormen waarbij Toseland samen met Badovini een rijdersduo gaat vormen. Toseland heeft aan het Britse Eurosport bevestigd dat hij voor een BMW satelliet team heeft getekend maar verder blijft het stil. Toseland had ook nog Ten Kate, waar HANNspree vertrekt als hoofdsponsor, als optie maar heeft op zondagavond in Magny Cours het team uit Nieuwleusen laten weten niet langer te willen wachten met het tekenen van een overeenkomst en derhalve niet op het aanbod in te gaan. Alex de Angelis zou volgens de laatste geruchten nu de belangrijkste kandidaat zijn voor het tweede zitje bij het Nederlandse team.<br /> <br />
Ook bij Tom Sykes is het nog niet helemaal zeker wat er met de Brit gaat gebeuren. Hij heeft een contract getekend bij Paul Bird Motorsport maar of hij dan de teamgenoot van Vermeulen zal gaan worden of dat hij in een soort ‘B-team’ van teammanager Paul Bird wordt gezet is nog de vraag. De laatste geruchten zijn dat nu Lascorz in dat ÕB-teamÕ gaat rijden mits hij kan herstellen van zijn in Silverstone opgelopen blessures, dat lijkt erg moeizaam te gaan dus wellicht dat Kawasaki daarom toch Sykes naast Vermeulen zet. <br /> <br /> Sylvain Guintoli vindt waarschijnlijk onderdak bij het Liberty Ducati team als teamgenoot van Jakub Smrz maar ook dat zijn geruchten net als dat Max NeukirchnerÕs naam is gevallen bij Supersonic Ducati wat ook in verband wordt gebracht met Ruben Xaus en Maxime Berger die de afgelopen twee seizoenen in het EK Superstock 1000 kampioenschap voor het Ten Kate Junior Team reed.<br /> <br /> Tja en dan nog Max Biaggi. In de loop van het seizoen werd er al gemeld dat de Italiaan elk moment kon gaan bijtekenen maar hij heeft dat nog steeds niet gedaan en gaat dat misschien ook wel niet doen. De Italiaan vraagt zich af of hij de motivatie nog wel kan opbrengen nu hij die felbegeerde Superbike titel heeft. Biaggi is met zijn 39 jaar niet de jongste meer en kijkt steeds meer op tegen al het gedoe wat bij het racen op dit niveau hoort. Er is dus een kans dat Biaggi zegt dat het zo wel mooi is.<br /> <br /> Zoals bekend zal Cal Crutchlow naar de MotoGP vertrekken en zullen we Luca Scassa volgend jaar op een fabrieks Triumph in het WK Supersport zien rijden maar van de rest van de Superbike rijders die we dit seizoen in actie zagen Ð Shane Byrne, Lorenzo Lanzi, Matteo Baiocco, Roger Lee Hayden en Ian Lowry Ð is eigenlijk weinig tot niets bekend. In het geval van Lanzi is er geen team meer nu het DFX team is opgegaan in het B&G Pata team waar Noriyuki Haga gaat rijden. Byrne wordt genoemd bij Pedercini maar zegt zelf nog niet te weten wat het gaat worden.