MotoGP: Nieuwe stuurhelften voor Stoner

53

Het rijden met nieuwe stuurhelften vergde even wat gewenning en enkele aanpassingen maar al snel wist Casey Stoner een goed tempo neer te zetten waarbij hij een tweede tijd wist te noteren.

Het Ducati Marlboro team probeerde tijdens de eerste vrije training nieuwe steviger stuurhelften uit zodat Casey Stoner en Nicky Hayden ook na een crash hun weg zullen kunnen vervolgen. Het duurde dan ook even voordat Stoner op tempo kwam maar aan het einde was hij minder dan drie tienden langzamer dan snelste man Valentino Rossi. <br /> <blockquote>ÒAls ik eerlijk ben hadden we een redelijk goede sessie. Het begon niet zo goed omdat we een paar nieuwe stuurhelften uitprobeerden Ð we hebben ze sterker gemaakt zodat als we een onderuit gaan een betere kans hebben om de motor weer op te pakken en door te gaan. Dit is in het verleden wel eens een probleem geweest en hoewel het weer nu uistekend was weet je het met het weer maar nooit in Le Mans! De positie van de stuurhelften was in het begin verkeerd en het koste dus wat tijd om dat goed te krijgen maar vanaf dat moment boekten we progressie,Ó vertelde Stoner. ÒIn eerste instantie voelde de motor niet geweldig maar het ging beter toen we de voor en achterkant wat stugger maakten. Als je het wat stugger maakt verlies je altijd grip en het was dus een kwestie van even spelen met de achtervering en bandenspanning om wat tractie te vinden. Aan het einde voelde ik me comfortabel en daarnaast zijn we heel tevreden dat we er goed bij staan om dat we het gevoel hebben dat dit circuit onze rivalen mogelijk beter ligt.Ó</blockquote>







StonerÕs teamgenoot Nicky Hayden had het in het begin niet makkelijk maar na een aanpassing aan de elektronica voor meer tractie en een wijziging aan de achtervering ging het beter. Hayden en zijn team hopen een goede richting gevonden te hebben op het Franse circuit dat de Amerikaan niet zo heel erg ligt.&nbsp;